شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
قصه «من و مادربزرگ» به روایت شاعر شیرازی

کتاب شعر کودک «من و مادربزرگ» سروده نسرین باصری، نویسنده و شاعر شیرازی با ویراستاری شیرین بصیرنیا و تصویرگری سولماز کرمی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

نسرین باصری، در خصوص تاثیر ارتباط مادربزرگ و پدربزرگ با کودکان در جامعه به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، گفت: در جامعه‌ای که به خاطر مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌ها، روابط اجتماعی متاسفانه کمتر شده و به تبع آن، ارتباط کودکان با پدربزرگ مادربزرگ‌ها نیز کمتر شده است، دیگر مثل قدیم نیست که خیلی از خانواده‌ها با پدر و مادرشان زندگی می‌کردند و نوه‌ها به راحتی با مادربزرگ و پدربزرگ در ارتباط بودند.

وی افزود: باید دانست که برقراری ارتباط با پدربزرگ و مادربزرگ از بسیاری جهات برای کودکان مفید است. آن‌ها تأثیر و نقش شگفت‌انگیزی در تربیت بچه‌ها دارند و می‌توانند احساس وابستگی به میراث فرهنگی و تاریخچه‌ی خانوادگی را در کودکان زنده نگه دارند.

وی افزود: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها عشق را به نوه‌های خود عرضه می‌کنند. در قلب خود بیشترین علاقه را نسبت به آن‌ها احساس می‌کنند و امنیت درونی را در آن‌ها به‌وجود می‌آورند.‌ آنها  به رشد و سلامتی کودک نیز کمک می‌نمایند. پدربزرگ و مادربزرگ وقت بیشتری دارند تا صرف بازی یا کتاب خواندن برای کودکان نمایند. این توجه دل‌سوزانه رشد و آموختن مهارت‌های مختلف را در کودکان بیشتر می‌نماید.

این شاعر کودک و نوجوان در خصوص کتاب خود گفت: به توجه به اهمیت ارتباط کودک با مادربزرگ و پدربزرگ، بر آن شدم که قصه یک دخترک با مادربزرگش را به صورت شعر کودک به تصویر بکشم. کودکان عزیز می‌توانند با این کتاب که دارای شعر و تصویرهای زیبایی دارد ارتباط برقرار کنند. همه خانواده‌هایی که کودک دارند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. 

یادآور می‌شود: «من و مادربزرگ»، سروده نسرین باصری، با ویراستاری شیرین بصیرنیا و تصویرگری سولماز کرمی در ۱۲ صفحه در قطع خشتی بزرگ به صورت چهاررنگ توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها