سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
انتشار کتاب «لار و کرونا» برای مخاطبان کودک

انتشارات مهرآیش، کتاب «لار و کرونا» نوشته «منصور محبی» و «رومینا ملکشاهی» در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، کتاب «لار و کرونا» نوشته منصور محبی و رومینا ملکشاهی با تصویرگری جواد صفری‌پور توسط انتشارات مهرآیش برای گروه سنی «ب» منتشر شد.
 
«کرونا» در گستره جهانی به سراغ انسان آمده تا بار دیگر چالشی جدی و دردناک برایش یادآوری و به سرعت جایش را در زوایای پنهان و آشکارش پُر کند. کرونا، این ویروس هوشمند محورهایی دارد که دنیای انسان معاصر را نشانه گرفته است. خانه‌نشینی، ترس، انزوا، خشونت‌های خانوادگی، دلهره، تنهایی، اندوه و واژگانی دیگر و اینجاست که ادبیات و قدرت جادویی‌اش به سراغ کرونا می‌آید و در چالشی بُهت‌آور و «دور از هم اما تنیده» پنجه اندر پنجه‌اش می‌افکند و نویسنده به سراغ اغراق بی‌پایه و عمیق نمی‌رود و تلاش می‌کند در این نبرد سخت تنهایی انسان را فراموش نکند.

این ویروس، با رفتارهای هوشمند و غیرقابل پیش‌بینی‌اش، ادبیات و فرهنگ و ادب و هنر و رسانه را به تلاش و تکاپو وادار کرده است. هر چند ادبیات به‌خوبی نتوانسته حوادث و چالش‌ها را پیش‌بینی کند، اما گاه داستان‌های علمی - تخیلی به دنیای انسان سرک می‌کشد و قلمش را قلقلک می‌دهد.

این روزها نویسندگان جوان ایرانی آثاری تازه با محور کرونا در قالب داستانک و رمان و... نوشته و منتشر کرده‌اند و در روزهای آینده هم منتشر خواهند کرد که نویدی دلنشین و امیدبخش است.

ادبیات در چنین شرایطی «اپیدمی» می‌شود و در تناقضی آشکار، انسان معاصر را که در تنهایی و ترس و دلتنگی و اندوه به سر می‌برد، در فرایندی دردناک و زمانبر و در رویشی ققنوس‌وار از خاکستر انسان تنها و منزوی، آثاری دیگر می‌آفریند.

ویروس جهانگیر کرونا به زبان مشترک میان انسان‌ها تبدیل شده و شاید مهمترین دستاورد این ویروس تکرار «درد مشترک» باشد. همان دردی که برای انسان معاصر آشناست و هرگز کهنه نمی‌شود.

نویسندگان و روزنامه‌نگاران ایلامی در جریان شیوع ویروس کرونا دست به کار شدند و آثاری را در این زمینه نوشتند و منتشر کردند: «مرتضی حاتمی» با مجموعه داستانک بزرگسال «کرونا آتش بدون دود»، «خداداد ابراهیمی» با مجموعه یادداشت‌های کرونایی «ماسک» و اخیراً «منصور محبی» و «رومینا ملکشاهی» کتابی برای مخاطبان کودک با عنوان «لار و کرونا».

این کتاب، خواب و رؤیای کودکی به نام «لار» درباره شیوع ویروس کرونا را بیان می‌کند و نویسندگان تلاش کرده‌اند برخی از مفاهیم پزشکی و مراقبت‌های لازم در خصوص این بیماری  را به زبان ساده به مخاطب کودک انتقال دهند. زبان ساده و روان این کتاب می‌تواند مخاطب را جذب کند و در انتقال بهتر مفاهیم به جامعه هدف مؤثر باشد.
 
انتشارات مهرآیش کتاب «لار و کرونا» را در 12 صفحه در 1000 جلد و برای گروه سنی ب (دوم و سوم دبستان) با تصویرگری جواد صفری‌پور به قیمت 30 هزار تومان منتشر کرده است.
 
تاکنون از منصور محبی‌ کتاب‌های «آخرین آرزو»، «شخصیت‌پردازی در رمان دفاع مقدس» و «عقیق و ارغوان 1» و «عقیق و ارغوان 2» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها