شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
روایتی از حاشیه مرگ بزرگ‌ترین تاجر ایرانی در «بازمانده آقای ف.ف»

رمان طنز معمایی «بازمانده آقای ف.ف» به قلم ستاره روشن روایت هفت روز پر اضطراب از حاشیه مرگ بزرگ‌ترین تاجر ایرانی است که طی روزهای گذشته از سوی انتشارات شادان راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شهاب دارابیان: رمان «بازمانده آقای ف.ف» داستانی جذابی است که خواننده را با خود به فضایی رازگونه می‌کشاند، آنجا که یک تاجر بزرگ مرحوم می‌شود و میراثی سنگین برای ورثه بر جای می‌گذارد؛ اما سعید نوه این تاجر متوجه می‌شود که گنج بزرگ‌تری از پیرمرد باقی مانده و به همراه دوستش سینا در پی یافتن این گنج است.
 
کتاب «بازمانده آقاى ف.ف» در ژانر طنز معمایی، كتابى انتقادى به وضعيت اقتصادى كشور است كه در اين ميان مخاطب بى‌وقفه درگير هفت روزِ پراضطراب از حاشيه مرگ بزرگ‌ترين تاجر ايرانی می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«رفتم تو فکر و دیدم حق با سیناست من که پدربزرگم نیستم تا با سرمایه‌ام بتونم به چرخه اقتصادِ کشور کمک کنم، تازه فرهمند یکی از نوادر ثروتمندهایی بود که بخش بزرگی از سرمایه‌اش تو خود ایران گردش داشت. خیلی از دوستای خانوادگی‌مون حتی یک ريال هم تو بانک‌های ایران نداشتن. خود منم که هیچوقت از موقعیت‌هایی که داشتم سوء‌استفاده نکرده بودم. به هرحال هرکسی یه طوری، یه جایی، با یه شرایطی متولد میشه و منم خوشبختانه یا متأسفانه تو این شرایط متولد شده بودم و نوه فرهمند بزرگ بودم.»
 
ستاره روشن نویسنده این اثر متولد 1371 و دانش‌آموخته گرافیک و زبان و ادبیات فارسی است. «سه گانه ارتش شش گله» و «مطرد» از دیگر کتاب‌های این نویسنده است.

رمان «بازمانده آقای ف.ف» در 581 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به‌ بهای 135 هزار تومان از سوی انتشارات شادان راهی بازار نشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها