دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
درمانی برای مواجهه با تجارب دردناک هیجانی

شفقت‌درمانی با تکیه برآیین‌هایی چون بودایی، تائو، ذن و با تمرکز بر هیجان مراجعان شکل گرفت. درمانگران در درمان مبتنی بر شفقت همانند دیگر درمان‌های موج سوم، به دنبال تغییر شناخت، تغییر رفتار، تغییر هیجان و ... نیستند؛ بلکه به دنبال تغییر نگاه فرد نسبت به تجارب ذهنی‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «شفقت‌درمانی برای شفقت‌درمانگر» نوشته راسل ال. کولتس، کریس آیرونس، توبین بل، جیمز بنت - لوی به ترجمه جواد خلعتبری، الهام شفیهی و مریم عبداللهی از سوی انتشارات دانژه منتشر شده است.

شفقت‌درمانی در حقیقت یک درمان نزدیک به روان‌درمانی مثبت گراست. در روان‌درمانی مثبت‌گرا تاکید بر پیداکردن استعدادها و نقاط قوت افراد است؛ تا با رشد این نقاط قوت و توانمندی‌ها، فرد را در مسیر کمال و خودشکوفایی سوق دهد.

شفقت‌درمانی با تکیه برآیین‌هایی چون بودایی، تائو، ذن و با تمرکز بر هیجان مراجعان شکل گرفت. درمانگران در درمان مبتنی بر شفقت همانند دیگر درمان‌های موج سوم، به دنبال تغییر شناخت، تغییر رفتار، تغییر هیجان و ... نیستند؛ بلکه به دنبال تغییر نگاه فرد نسبت به تجارب ذهنی‌اند. هدف اساسی این درمان کمک به فرد برای مواجهه با تجارب دردناک هیجانی است تا به وسیله آن قدرت تحمل درد، رنج و اندوه را پیدا کند و کم‌کم بتواند با تکیه بر توانمندی‌های خود و مهارت‌هایی که در این راستا کسب می‌کند، به احساس امنیت و آرامش بیشتری در دست یابد. این کتاب برای روان‌درمانگران، مشاوران، روان‌شناسان و کسانی که به‌نوعی در این حوزه فعالیت دارند، توصیه می‌‌شود.

آماده‌كردن صحنه برای خود تمرینی در شفقت‌درماني؛ ايجاد فهم مشفقانه؛ پرورش راه‌های مشفق‌بودن؛ رشد جريان‌های شفقت؛ تأمل روی سفر شما در خود تمريني/ خودتأملي و در درمان متمركز بر شفقت

کتاب «شفقت‌درمانی برای شفقت‌درمانگر» نوشته راسل ال. کولتس، کریس آیرونس، توبین بل، جیمز بنت - لوی به ترجمه جواد خلعتبری، الهام شفیهی و مریم عبداللهی به بهای 140‌هزار تومان از سوی انتشارات دانژه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها