شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
فروش کتاب «ثانیه‌های نبودنت» به نفع کودکان مبتلا به سرطان

حمیده پای‌فشرده، نویسنده و شاعر شیرازی عواید حاصل از فروش تازه‌ترین مجموعه شعر خود «ثانیه‌های نبودنت» را به کودکان مبتلا به سرطان اهدا کرد.

حمیده پای‌فشرده، در خصوص تاثیر شعر در زندگی فردی و اجتماعی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس گفت: به‌طور کلی، ادبیات، مفاهیم ذهنی و احساسات درونی و اندیشه‌های انسان را به شکل زیبایی در قالب نافذ و گیرا بیان می‌کند. به سبب اینکه ادبیات از زیبایی برخوردار است، لذا آدم‌ها را به سوی خود جذب می‌کند و با زندگی عجین می‌شود.

شاعر نامبرده، افزود: در این میان، شعر فراگیرتر است و داری ویژگی مهم‌تری است. میل و علاقه به شعر در درون همه مردم نهادینه شده است. حفظ‌کردن و به‌کاربردن شعر در محاورات و گفت‌وگوهای عادی روزانه در مقاطع مختلف، از نشانه‌های این علاقه است.
 
پای‌فشرده تاکید کرد: قشر عظیمی از جوانان، ذوق شعری دارند و این، راهی برای ورود به دنیای ذهن، زندگی، فکر و احساس آنان است. می‌توان با حرکت در این بستر، آنان را با جلوه‌های زیباتر زندگی و آرمان‌های پاک و دنیای معنویت آشنا ساخت. شاعر درست مثل یک نقاش است که خوبی‌ها و بدی‌ها را به‌زیبایی در قالب کلمه‌های هم‌وزن به تصویر می‌کشد و با سرودن اشعار زیبا و تازه، توجه ما را به سوی شعر می‌کشاند.
 

وی در باب تاثیر شعر و ادبیات در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: حتی علم روانشناسی نشان داده است که شعر می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روحیه افرادی که دچار بیماری افسردگی شده‌اند، داشته باشد. گاهی گوش‌دادن به شعر و شعرخوانی برای بیمار، روشی برای درمان این بیماری است. ادبیات معاصر و گونه‌های مختلف آن (شعر و داستان کوتاه و رمان و نمایشنامه) حس بیداری و هوشیاری آدمی را نسبت به محیط پیرامون بر می‌انگیزد و حوادث و رویدادهای زمانه او را در قالب هنر، تشریح و آسیب‌شناسی می‌کند. با مطالعه ادبیات معاصر ایران و جهان، آدمی آگاه‌تر و عاقلانه‌تر می‌زید و وسعت دید و دامنه افکارش غنی‌تر می‌شود.

پای‌فشرده همچنین اعلام کرد: همه مبلغ فروش این کتاب را به کودکان سرطانی و سرطانی‌های نیازمند اختصاص داده‌ام.

یادآور می‌شود: ثانیه‌های نبودنت، سروده حمیده پای‌فشرده، با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک)، نویسنده، ویراستار، مترجم و‌هایکو و پریسکه‌سرای شیرازی 24 مهرماه جاری توسط انتشارات نویسندگان فارس منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها