شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان‌های علوی در مواجهه با حاکمان

کتاب «مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان‌های علوی در مواجهه با حاکمان» منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب «مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان‌های علوی در مواجهه با حاکمان» می‌کوشد نگرش و روش امامان معصوم (ع) و جریان‌های علوی را درباره حکومت و چگونگی رویارویی با حاکمان تبیین و مقایسه کند.

این اثر در سه فصل پیرامون مباحثی همچون «کلیات»، «نگرش امامان و دیگر علویان به حکومت و حاکمان» و «روش امامان و دیگر علویان در مواجهه با حاکمان» مطالبی را ارائه کرده است.

ابوالفضل هادی‌منش نویسنده این اثر در بخش مقدمه آورده است: مساله خلافت و جانشینی رسول خدا (ص) در باورهای سیاسی و کلامی مسلمانان سبب ایجاد مذاهب، فرقه‌ها، سلسله‌ها و دولت‌های گوناگونی شد؛ اگرچه رسول خدا (ص) خاندان‌ خود را به عنوان امام و رهبر جامعه معرفی کرد، اما طی بروز کشمکش بر سر جانشینی خاندان ایشان از خلافت محروم شد و قدرت به دست حاکمان افتاد. امامان و دیگر علویان که به دلیل سفارش پیامبر (ص) خلافت را حق خود می‌دیدند برای باز پس‌گیری این حق تلاش بسیاری کردند و مواجهه فراوانی در این زمینه با حاکمان داشتند.
 
کتاب «مقایسه نگرش و روش امامان (ع) و جریان‌های علوی در مواجهه با حاکمان» در شمارگان 300 نسخه و در قطع وزیری توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها