سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
سوپی پر از علم برای کودکان

مجموعه چهارجلدی «علم در سوپ» با ترجمه عطیه الحسینی از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه چهارجلدی «علم در سوپ» اثر نویسندگان مختلف با تصویرگری پابلو پیسیک با عنوان‌های «بوم‌شناسی حتی در سوپ»، «شیمی حتی در سوپ»، «ریاضی حتی در سوپ» و «فیزیک حتی در سوپ» با ترجمه عطیه الحسینی از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (کتاب‌های طوطی) منتشر شده است.
 
«بوم‌شناسی حتی در سوپ» یکی از عناوین این ‌مجموعه نوشته ماریئلا کوگان و ایلِئانا لوتِرزتِن است. به عقیده این ‌نویسندگان، بوم‌شناسی بخش مهمی از زندگی و موضوعات جالب است. به این‌ترتیب بچه‌هایی که این‌کتاب را به دست می‌گیرند با سه‌شخصیت ماریئلا، سوفیا و ویولتا همراه می‌شوند تا یک‌روزِ پر از بوم‌شناسی را بگذرانند.
 
«شیمی حتی در سوپ» عنوان بعدی این مجموعه است که به قلم سیلوانا فوسیتو و ایلِئانا لوترزتن نوشته شده. در این‌کتاب، سیلوانا که فارغ‌التحصیل رشته شیمی است، برای بچه‌ها حرف می‌زند و همراه خواهرش مارینا که مثل خیلی‌های دیگر شیمی را نمی‌شناسد، اتفاقات کتاب را جلو می‌برد. او معتقد است شیمی با نکته‌های شگفت‌انگیزی که دارد، در بسیاری از بخش‌های زندگی وجود دارد. بنابراین بچه‌ها را با خود و مارینا همراه می‌کند تا یک‌روز پر از شیمی داشته باشند.
 
«ریاضی حتی در سوپ» عنوان بعدی این مجموعه است که به قلم یک ریاضیدان به اسم خوآن سَبیا نوشته شده و در آن، بچه‌ها با خوآن و مارکوس همراه می‌شوند تا روزی پر از ریاضی را با هم بگذرانند.
 
«فیزیک حتی در سوپ» چهارمین عنوان از این مجموعه است که به قلم اِرنان گرکو نوشته شده. این فیزیکدان معتقد است فیزیک با نظم شگفت‌انگیزش در زندگی ما نقش مهمی دارد. او در این‌کتاب ماجرایی را تعریف می‌کند که چندماه پیش رخ داده و مربوط به او و بچه‌هایش است؛ وقتی که هنوز به مدرسه نمی‌رفتند.
 
‌واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی، مجموعه «علم در سوپ» را در ۴۸ صفحه با شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۴۹ هزار تومان برای هر جلد منتشر کرده‌ است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها