شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
آثار برگزیده دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی کتاب شد

آثار برگزیده دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان 2» به کوشش منصور محبی در نشر زانا در ایلام منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، «عقیق و ارغوان (2)» آثار برگزیده دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی از سری برنامه‌های هیجدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در 84 صفحه و با طرح جلدی از وحید اسدی نیا از سوی انتشارات زانا منتشر شد.
 
یونس قیطانی شاعر و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در مقدمه این کتاب چنین نوشته است:
سوگواره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان «عقیق و ارغوان» با حضور مطلوب و مشارکت حداکثری و تنوع در آثار و گستره جغرافیایی شرکت‌کنندگان به ایستگاه پایانی رسید و برگی دیگر از کرامات جاودانه و جادوانه حماسه حسینی با نگاه ظریف و شاعرانه عاشقانش از جای جای ایران سربلند ورق خورد...
 
در بخشی دیگر از این کتاب، «منصور محبی» گردآورنده این اثر، به عنوان مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان ایلام، گزارشی از اقدامات انجام شده این بنیاد در خصوص کنگره ملی اربعین ارائه داده است.

اجرای این برنامه به موسسه فرهنگی، هنری عصر پیام ایلام در راستای برون سپاری برنامه‌های فرهنگی و هنری واگذار شده بود که با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در سطح ملی سال گذشته برگزار شده بود.
 
این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین (ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.
 
در این کتاب آثاری برگزیده و شایسته تقدیر از استان‌های مختلف کشور به زبان‌های فارسی، کردی، عربی، ترکی، لری، لکی و گویش‌های خوزی، اصفهانی، کتولی، خراسانی، گیلکی، مازنی همراه با ترجمه به زبان فارسی گردآوری شده است.

گردآورنده اثر، کارشناس فرهنگی و چاپ و نشر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام است. وی متولد ۱۳۵۷ و دانشجوی سال آخر دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی و تاکنون کتاب‌های «آخرین آرزو»، «شخصیت‌پردازی در رمان دفاع مقدس» و «عقیق و ارغوان 1» را منتشر کرده است.
 
نشر زانا در ایلام کتاب «عقیق و ارغوان 2» (آثار برگزیده دومین کنگره ملی اربعین در آیینه‌ی شعر اقوام ایرانی)، در 500 جلد، 84 صفحه در نوبت چاپ اول 1400 با ویرایش ماهان سارایی و به قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها