یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
بررسی پیشگیری، مداخله و درمان اعتیاد

نویسنده کتاب به پشتوانه 30 سال تلاش علمی‌، پژوهشی و کار بالینی با رویکرد انسانی و ارایه مطالب هماهنگ و منسجم، راه های پیشگیری، سنجش، مداخله و درمان و روش‌های کار با خانواده معتادان را مورد تحلیل قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «اعتیاد در یک نگاه» با عنوان فرعی علل، سنجش، خانواده، پیشگیری، مداخله و درمان اثر ریچارد فیلدز به ترجمه زهرا حبیبی از سوی نشر دانژه منتشر شده است.

اعتیاد یک بیماری است و هر بیماری قابل درمان است، همچنین با پیشگیری اعتیاد از طریق آموزش های خود کنترلی، می‌توانیم از این بیماری جلوگیری کنیم. اعتیاد را می‌توان تلاشی به منظور کنترل چرخه‌های غیرقابل کنترل دانست و فرآیندی است تدریجی و در جهت تلاش برای کنترل و ارضای آرزوی خوشبختی. تمامی‌ فرایندهای اعتیاد آور دارای یک وجه اشتراک هستند که همان جستجوی بی هدف تمامیت، خوشبختی و صلح از ورای یک رابطه یا یک واقعه است.

بیماری اعتیاد مدارهای عصبی مربوط به نظام، انگیزش و حافظه را در مغز دچار اختلال کرده و اختلال در این سیستم‌ها در مغز باعث بروز عوارض بیولوژیکی، فیزیولوژیکی، اجتماعی و روحی می‌‌شود. کتاب حاضر، اطلاعات منسجم و هماهنگی را برای درک بهتر شما از مواد، مصرف، اعتیاد به مواد مخدر (شامل الکل)، ارائه کرده است. بیش از 30 سال تجربه نویسنده این کتاب در زمینه کار بالینی با معتادان و مهم‌تر از همه، خانواده های آنها در این کتاب جمع آوری شده است.

این کتاب برای استفاده در دوره‌های دانشگاهی پیرامون حوزه‌های سلامت، خدمات انسانی و علوم بهداشتی مانند آموزش پیشگیری از مواد، وابستگی شیمیایی، سوء مصرف مواد، الکل، دخانیات، آموزش‌های مواد و پیشگیری از رفتارهای اعتیاد گونه و اجباری طراحی شده است و در عین حال منبع بسیار ارزشمندی برای متخصصانی است که می‌خواهند در حوزه سلامت و مشاوره فعالیت کنند.

نویسنده کتاب به پشتوانه 30 سال تلاش علمی‌، پژوهشی و کار بالینی با رویکرد انسانی و ارایه مطالب هماهنگ و منسجم، راه های پیشگیری، سنجش، مداخله و درمان و روش‌های کار با خانواده معتادان را مورد تحلیل قرار داده است. توجه به معتاد به‌عنوان بیمار و تاثیر عوامل زیستی، روانی، اجتماعی و فرهنگی در گرایش به اعتیاد و نیز پیامدهای روانی، اقتصادی و عصب شناختی آن از جمله بحث هایی است که به تفصیل و با دقت علمی‌با ذکرکردن موارد واقعی توضیح داده می‌شود.

مطالعه این کتاب در دوره‌های دانشگاهی، کارگاه‌های آموزشی مرتبط با اعتیاد و برای روان پزشکان، متخصصان ترک اعتیاد، روان شناسان، مشاوران، مددکاران و متخصصان توانبخشی که با این گروه سر و کار دارند بسیار مفید خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها