سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
«شیخ تقریب»؛ مروری بر زندگی و خدمات آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی

کتاب «شیخ تقریب، درنگی در زندگی و خدمات علمی آیت‌الله استاد محمد واعظ‌زاده خراسانی» از سری آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، امیر سلمانی رحیمی، نویسنده کتاب «شیخ تقریب» و پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، واژه «شیخ تقریب» را عنوانی شناخته شده برای مرحوم آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی در جهان اسلام و نزد عالمانی برجسته و عمدتا آزاده و نیک‌اندیش دانست.
 
سلمانی رحیمی با بیان این مطلب در مقدمه این کتاب، نوشته است: به منظور پاسداشت خدمات و فعالیت‌های آیت‌الله واعظ زاده خراسانی و احساس وظیفه موجب شد تا اثری با رویکرد معرفی این فرزانه پرواپیشه به طلاب و دانشجویان به رشتۀ تحریر درآید و با تکیه بر تجربه‌ای شخصی و منابعی محدود، و به عنوان مقدمه‌ای بر کاری شایسته و فاخر، عرضه شود.

نگارنده کتاب «شیخ تقریب»، در بخشی دیگر، آیت‌الله محمد واعظ‌زاده خراسانی را استادی فرزانه و مجتهدی نواندیش و درد آشنا و مورخی آشنا به زوایای پنهان تاریخ سراسر التهاب اسلام عزیز و قرآن‌پژوهی نوآور و جهان‌دیده‌ای دلسوز و درس آموخته‌ای از نسل عالمان مجاهد و بی ادعا خوانده و گفته است: دوستداری ایشان و طرفداری از اندیشه‌های زلال و خیرخواهانه او، به بنده جرات بخشید تا دست به قلم برده تا برای سومین بار از این چهره ماندگار بنویسم.

کتاب «شیخ تقریب، درنگی در زندگی و خدمات علمی آیت الله استاد محمد واعظ‌زاده خراسانی»، در شمارگان 500 نسخه با قطع رقعی، 63 صفحه شامل مطالبی درباره آن مرحوم است که با قلمی شیوا و نثری بدیع نگاشته شده و در برگه‌های پایانی نیز تصاویری از خاطرات استاد را در خود جای داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها