یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
رمان‌نویس کواری در «سکوت ققنوس» از اعتیاد گفت

رمان «سکوت ققنوس» نوشته مهوش میرزایی، نویسنده‌ای جوان از شهرستان کوار، از توابع فارس، توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «سکوت ققنوس»، سومین اثر  مهوش میرزایی‌ اکبرآبادی، از بانوان اهل قلم شهرستان کوار منتشر شد.

مهوش میرزایی، خالق سکوت ققنوس در خصوص اثر خود گفت: «سکوت ققنوس»، مجموعه‌ای از وقایع تلخ و شیرین عاشقانه است. آنجا که درد اعتیاد بر خانواده سایه خاکستری می‌‌افکند و تلخی پیامدهایی را هشدار می‌دهد، این کتاب پیرامون تقدیری است که هیچ‌کس نتوانسته تغییرش دهد و نیز قربانی‌هایی که عشق بی‌فرجام آنها را به ابدیت برده است.

وی افزود: «سکوت ققنوس»، پرواز اندیشه‌های متفاوت خوانندگانی می‌تواند باشد که نقطه‌نظرهای مشترکی با نویسنده دارند.

این رمان‌نویس اکبرآبادی در خصوص اعتیاد که موضوع کتابش است، تاکید کرد: اعتیاد یک رفتار است، نه یک رفتار معمولی بلکه یک رفتار اجتماعی است، زیرا به شکل اجتماعی و در ارتباط با دیگری ساخته می‌شود. آسیب‌شناسی اجتماعی و خانواده گسسته در شکل‌گیری پیامدهای آسیب‌زای اجتماعی چون اعتیاد، فحشا، فرار، فقر، طلاق، ولگردی، خشونت خانوادگی و ...مؤثر است.

وی افزود: در خانواده که هم‌نوایی اجتماعی بین اعضا برای رعایت هنجارها و ارزش‌ها وجود نداشته باشد، خانواده گسسته شکل می‌گیرد. در جامعه‌ای که اعضای خانواده در معرض پیامدهای مدرنیته و رفتارهای سنتی قرار گیرند، بر رشد و ایجاد خانواده گسسته کمک شایانی کرده‌اند. اعتیاد در ساختار خانواده گسسته ایرانی منجر به سقوط ارزش‌ها، هنجارها، اخلاق و رفتارهای فرهنگی شده است. 


این نویسنده اعتقاد دارد که فقر فرهنگی و شیوه‌های نادرست تربیتی، عامل بسیار مهم در گرایش نوجوانان به سمت انحرافات اجتماعی از جمله اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها است.

یادآور می‌شود: رمان «سکوت ققنوس»، نوشته مهوش میرزایی اکبرآبادی با ویراستاری فاطمه رمضانی‌زاده سیدانی در قطع رقعی در ۵۳۰ صفحه توسط انتشارات نویسندگان پارس هفدهم مهر جاری منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها