یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
«روز حسین» در کتابفروشی‌ها

کتاب «روز حسین» نوشته غلامرضا ابهری حیدری توسط انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، هیئت‌ها می‌توانند نقاط امنی برای نوجوانان باشند و از جمله مکان‌ها برای رشد معنوی و اجتماعی آن‌ها محسوب شوند. جایی که نوجوانان با خدا و اهل‌بیت آشنا می‌شوند.

در این میان و در بین سخنرانی‌ها و مراسم‌ها ممکن است سوالات زیادی درباره سیره اهل‌بیت و قیام امام حسین و مسائل مربوط به آن برای نوجوان پیش بیاید. پاسخ به این سوالات نقاط تاریک تاریخ را برایشان روشن‌تر و آنها را برای ادامه این مسیر مصمم‌تر و محکم‌تر می‌کند.

غلامرضا ابهری حیدری این بار به سراغ نوجوانان هیئتی رفته و به سوالات آنها در کتاب «روز حسین» پاسخ داده است. کتاب «روز حسین» در قالب 72 پرسش و پاسخ و در 4 فصل دسته‌بندی شده و به سوالاتی درباره قیام امام حسین و حوادث بعد از آن در جامعه اسلامی آن زمان می‌پردازد.
 
در فصل آخر نیز به شبهاتی که مربوط به این موضوعات هستند پاسخ داده می‌شود. این کتاب به آثار نقاشی هنرمند عبدالحمید قدیریان مزین شده که مخاطب را در تصور حال و هوای کربلا قرار می‌دهد.

بریده‌ای از کتاب:
«شهادت امام حسین (علیه السلام) بر جامعه اسلامی و سرنوشت آن چه تأثیری گذاشت؟ پس از شهادت آن حضرت، مردم حکومت پلید یزید را بهتر شناختند و به اهداف شوم او بهتر پی بردند. خون شهیدان کربلا آگاهی بسیاری در جامعه اسلامی ایجاد کرد. شخصیت‌های برجسته اسلامی، یکی پس از دیگری جنایت یزید را محکوم کردند و حتی خانواده‌های جنایت‌کاران نیز از اعمال زشت آنان بیزاری جستند. کار به جایی رسید که یزید از مسئولیت فاجعه کربلا شانه خالی کرد و آن را بر دوش ابن‌زیاد انداخت. وی گفت: «خدا لعنت کند ابن‌زیاد را. او بود که حسین را کشت و با این کار مرا بدنام کرد و تخم دشمنی با من را در دل مسلمانان کاشت. » یزید سه سال پس از حادثه عاشورا مُرد و مروان به حکومت رسید. مروان که تأثیر شهادت امام حسین را در جامعه دیده بود، به حَجّاج حاکم حجاز و عراق نوشت: «مبادا خون فرزندان عبدالمطلب (اهل‌بیت پیامبر) را بریزی؛ زیرا خاندان ابوسفیان که حسین را کشتند، حکومتشان به‌سرعت پایان پذیرفت». اشاره مروان به تنفر مردم از خاندان ابوسفیان پدربزرگ یزید بود که موجب شد حکومت در نسل وی تداوم نیابد.
 
کتاب «روز حسین» در 170 صفحه و به قیمت 85 هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها