چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کتاب «سلمان فارسی؛ پیش‌گام رابطه ایران و جهان اسلام» منتشر شد

کتاب «سلمان فارسی، پیش‌گام رابطه ایران و جهان اسلام» از مجموعه «زندگی پرافتخار» به روایت زندگی نخستین فرد از سرزمین پارس می‌پردازد که به شرافت اسلام نائل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، سلمان فارسی از چهر‌ه‌های نامور تاریخ اسلام، از یاران نزدیک پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) بوده و نقش ویژه‌ و برجسته‌ای در تحولات صدر اسلام به ویژه نبرد احزاب ایفا کرده است.

در وصف این بزرگ‌مرد تاریخ اسلام، آثار بسیاری نوشته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب «زندگی پرافتخار سلمان فارسی» از مجموعه 10 جلدی داستان زندگی اصحاب پیامبر اشاره کرد.
 
در این کتاب از رادمرد فرزانه‌ای سخن به میان آمده که در دلدادگی به اهل بیت (ع) شهره آفاق بود، با آغوشی باز اسلام را پذیرا شد و در پرتو ایمان و عمل به جایی رسید که کرامت و کارهای خارق‌العاده‌ای از او سر می‌زد. کسی که حضرت امیرالمومنین (ع) از مدینه با نیروی «طی الارض» به مدائن، کنار پیکر مطهرش آمد، آن را غسل داد، بر پیکر او نماز خواند و آن را به خاک سپرد.
 
این اثر به قلم نویسنده توانای کشور مرحوم آیت‌الله «محمد محمدی اشتهاردی» نوشته شده که بیش از 200 کتاب در زمینه‌های تفسیر قرآن، سیره اهل بیت (ع) تاریخ اسلام، دین، اخلاق و ادبیات از او به یادگار مانده است.
 
کتاب «زندگی پرافتخار سلمان فارسی، پیش‌گام رابطه ایران و جهان اسلام» که در قطع رقعی و 176 صفحه به رشته تحریر درآمده تاکنون توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در سه نوبت و تیراژ 4000 نسخه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها