سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
تریسی از بازاریابی، فروش موفق و استراتژی‌های کسب و کار می‌گوید

«بازاریابی»، «فروش موفق» و «استراتژی‌های کسب و کار»، از جدیدترین کتاب‌های برایان تریسی برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب‌ها از یک مجموعه 14 جلدی است که برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان طراحی شده است و این مجموعه شامل جدیدترین کتاب‌های برایان تریسی است که در زیر با محتوای بیشتری از این کتاب‌ها آشنا می‌شوید.

کتاب «استراتژی کسب و کار»
در این کتاب برخی از بهترین، مفیدترین و مهم‌ترین ایده‌های ارائه‌شده در مبحث استراتژی و برنامه‌ریزی استراتژیک مطرح می‌‌شود و به مسائلی چون استراتژی حمله، روش بازگشت از آینده، ۵ مرحله تدوین و اجرای استراتژی و استفاده از استراتژی توقف پرداخته شده است.

در «فصل یک» از این کتاب تعریف استراتژی بیان شده است و آمده است: «اجازه دهید شما را به بهترین استراتژیست دنیا معرفی کنم. او مردی بود که کارش را به عنوان مدیر معمولی در سازمانی بزرگ آغاز کرد و با تلاش زیاد پیشرفت کرد. نامش الكس بود. پدر الکس رئیس سازمان بود و او نیز کارش را از درجات پایین آغاز کرده بود. الكس بی‌نهایت پدرش را تحسین می‌کرد، از او مطالب بسیاری آموخت و در دوران رشد تحت نظر او درس می‌خواند. او رویا و آرزوی تاسیس سازمانی بزرگ را در سر می‌پروراند - بسیار بزرگتر از سازمانی که تحت نظر پدرش اداره می شد. الکسی که از او نام می‌برم، اسکندر مقدونی است که به اسکندر کبیر شهرت یافت. او از نخستین و معدود مردان كل تاریخ بشر است که در دوران حیات و پس از آن در طول تاریخ لقب «کبیر» گرفت.

«فصل دو» از این کتاب نیز «اصول استراتژی موثر» را بیان کرده است و می‌گوید: حتما تعجب می‌کنید که چرا بخش گذشته را به صحبت مفصل درباره اسکندر کبیر و نبرد گوگاملا اختصاص دادم. به این دلیل که داستان درباره استراتژی فوق العاده‌ای بود که به پیروزی باورنکردنی اسکندر انجامید و او را به قدرتمندترین مرد دنیا در آن زمان تبدیل کرد. اصول نظامی استراتژی که در داستان این نبرد ارائه شده در کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیز به کار می‌آید. در حقیقت، دلیل اینکه ۲۰ درصد کسب و کارها ۸۰ درصد سود صنعت را از آن خود می‌کنند این است که استراتژی دقیقی دارند که همه اصول کلیدی این نبرد در آن رعایت شده است. نبود یکی از این اصول استراتژیک مهم یا ناتوانی در اجرای آن منجر به سقوط و غلبه بر یک ارتش یا یک شرکت می‌شود و این موضوع هزاران بار اتفاق افتاده است».
کتاب «واگذاری کارها»
این کتاب به شما کمک می‌کند تا در واگذاری مهارت کسب کرده و توانایی خود را چند برابر کنید و به واگذارکننده بسیار بهتری تبدیل شوید. در این کتاب به مطالب زیر پرداخته می‌شود: افسانه‌های مانع از واگذاری، سه ویژگی بهترین رئیس‌ها، هفت کلید واگذاری موثر، شناسایی چهار تیپ شخصیتی و اجتناب از واگذاری معکوس.

در «مقدمه» این کتاب آمده است: «واگذاری کارها یکی از مهارت‌های اساسی مدیران مؤثر است. بدون توانایی واگذاری مؤثر و درست، نمی‌توانید استعداد ذاتی خود را به عنوان مدیر آشکار کنید. تعریف مدیریت عبارت است از «کسب نتیجه از طریق دیگران». در ذات این تعریف ایده واگذاری مؤثر کارها، وظایف و مسئولیت‌ها به کارمندان نهفته است. توانایی و اشتیاق شما در واگذاری کارها تعیین کننده پیشرفت و موفقیت در کسب و کار است. بسیاری از مدیران کارها را به سختی واگذار می‌کنند. آنها اغلب علاقه‌ای به این کار ندارند یا در انجام آن ناتوان هستند و در نتیجه فرصت‌های پیشرفت خود را محدود می‌کنند. از آنجا که جایگزین واگذاری کارهای انجام شخصی آن است، مدیران مسئولیت‌ها و کارهای زیادی دارند که باید شخصا انجام دهند و در نتیجه نمی‌توانند به اندازه کافی برای سازمان مفید باشند.»

واگذاری کارها فواید و مزایای متعددی دارد. واگذاری به شما امکان می‌دهد تا حوزه کاریتان را از آنچه می‌توانید انجام دهید به آنچه می‌توانید کنترل یا مدیریت کنید، گسترش دهید. به این معنی که در طول روز می‌توانید بر کارهای محدودی تمرکز کنید که فقط خودتان از عهده انجامشان بر می‌آیید.

واگذاری کارها به شما امکان می‌دهد تا کیفیت و کمیت نتایج را ارتقا دهید و نتایج بیش از هر عامل دیگری تعیین کننده درآمد، جایگاه و میزان رضایت شخصی شما از کار است. همچنین واگذاری کارها شما را قادر می‌سازد تا توانایی و لیاقت افراد زیر دستتان را نیز ارتقا داده و این استعداد انسانی را شکوفا کنید. امروزه مدیران با ظرفیت کامل خود کار می‌کنند؛ کارهای آنها از زمانی که برای انجامشان در اختیار دارند، بسیار بیشتر است. مدیر برای انجام همه کارهای مهم باید هر کاری که از عهده دیگران ساخته است را به آنها واگذار کند. این حقیقتی محض در زندگی کاری است.
 

کتاب فروش موفق
در این کتاب تکنیک‌ها و استراتژی‌های خاص را می‌آموزید که می‌توانید برای بهبود فوق‌العاده عملکرد خود در فروش از آن‌ها استفاده کنید. تکنیک‌های کاربردی برای قرارگرفتن در رده فروشندگان برتر و پرداختن به مباحثی چون سه کلید قانع کردن افراد، جذب حرفه‌ای مشتریان، پاسخ به اعتراضات مشتریان، روش‌های ارائه خدمات عالی به مشتریان و مدیریت موثر زمان از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

در «فصل هشت» این کتاب می‌خوانیم: «یکی از ویژگی‌های فروشندگان برتر این است که تفکر بلندمدت دارند. به جای واکنش و پاسخ به آنچه هر روز در اطرافشان می‌گذرد، کمی عقب می‌ایستند و مانند فرمانده‌ای که میدان جنگ را بررسی می‌کند، بازارشان را بررسی می‌کنند. فروشندگان برتر کاملا با محصولات و خدماتشان آشنا هستند و می‌دانند این محصولات چه کاری را بهتر از محصولات و خدمات رقبا انجام می‌دهد تا زندگی و کار مشتری را تغییر دهند یا بهبود بخشند. سپس به پیمایش بازار می پردازند تا مشتریانی را شناسایی کنند که بیشترین احتمال خرید، استفاده و بهره بردن از محصولات را دارند.

در «فصل سیزده» نیز آمده است: «ارائه فروش «بازی درونی» فروش است که منجر به فروش واقعی می‌شود. هنگام ارائه فروش می‌توانید مشتری احتمالی مردد و بی‌میل را به مشتری متعهد تبدیل کنید. ارائه فروش موثر در مقایسه با توضیح بی‌برنامه یا ناهماهنگ درباره محصول یا خدمت، می‌تواند فروشتان را چند برابر کند. وقتی فهمیدید مشتری احتمالی به محصول نیاز دارد، می‌تواند از آن استفاده کند، می‌تواند از آن نفع ببرد و استطاعت مالی خرید را هم دارد، وقت آن است که او را به خرید ترغیب کنید. ۹۵ درصد ارائه‌های فروش قابل بهبود هستند. 

 

کتاب «بازاریابی»
در این کتاب قدرتمند، ۲۱ ایده کلیدی را می‌آموزید که می‌توانید برای بهبود نتایج بازاریابی استراتژیک خود آن‌ها را بلافاصله به‌کار گیرید. همچنین در این کتاب به چهار روش بازاریابی موفق، سه سوال کلیدی در بازاریابی، استفاده از استراتژی «ضربه غافلگیرانه» و چهار روش برای تحول کسب‌وکار پرداخته می‌شود.

«فصل دو» این کتاب اشاره دارد به چهار روش بازاریابی موفق که می‌گوید: «چهار روش برای دسترسی به بازار هدف برای فروش محصولات و خدمات وجود دارد. سال‌ها پیش از اینکه اپل صنایع کاملا جدیدی را برای آیپاد، آیفون و آیپد ایجاد کند، فدکس صنعتی را برای پست یک شبه ایجاد کرد که پیش از آن نظیر نداشت. با توجه به کندی پست‌های معمولی، فرد اسمیت موسس فدکس نیاز شدید به ارسال سریع و یک شبه نامه‌ها و بسته‌ها را احساس کرد. به بازار امروز خود نگاه کنید. مشتریان فعلی و احتمالیتان چه خواسته‌ها و نیازهایی دارند و حاضرند در ماه‌ها و سال‌های پیش رو برای چه مواردی پول پرداخت کنند؟ به گفته پیتر دراکر روندها از هر چیز دیگری مهمترند»، روند تقاضای مشتری در بازار شما چگونه است؟ اگر بتوانید با دقت به این سوال پاسخ دهید، اغلب می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و حتی پیش از ظهور یک بازار جدید بر آن تسلط یابید.

با قیمت گذاری محصولات و خدمات در دامنه توان مشتریان، می‌توانید بازارهای کاملا جدیدی ایجاد کنید که در حال حاضر وجود ندارند. هنری فورد پس از دهه‌ها مبارزه مالی به یکی از ثروتمندترین مردان دنیا تبدیل شد، زیرا از این بینش کمیاب برخوردار بود. او فهمید که با تولید انبوه اتومبیل می‌تواند قیمت را تا حدی پایین آورد که اغلب آمریکایی‌ها توانایی مالی خرید یکی از آنها را داشته باشند. او برای رسیدن به این هدف روند تولید و مصرف انبوه را برای همیشه متحول کرد. بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند با تعیین قیمت‌هایی که در ۱۱ مالی تعداد بیشتری از مشتریان است، رهبر بازار شوند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها