دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
«از سنه تا سنندج»، پژوهش در سیر تحول سنندج از گذشته تاکنون

کتاب «از سنه تا سنندج» اثر مشترک کیومرث حبیبی، کیومرث ایراندوست و هوشمند علیزاده منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، سنندج مهد تمدن، تاریخ، فرهنگ و هنر بوده که دارای تاریخی کهن و خاستگاه و زادگاه هنرمندان، مشاهیر، مفاخر و بزرگان زیادی است.

سلیمان خان اردلان، امان‌الله خان والی و امیر نظام گروسی سه تن از بزرگان سنندجی بوده که در اعتلای سنندج و فرهنگ و تاریخ این شهر بسیار تاثیرگذار بوده‌اند.
 
با این سبقه تاریخی و فرهنگی، کتاب «از سنه تا سنندج» اثر اساتید برجسته دکتر کیومرث حبیبی، دکتر کیومرث ایراندوست و دکتر هوشمند علیزاده است که نتیجه تحقیق و تلاش مجموعه بسیار زیادی از اساتید و دانشگاهیان است چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج در خصوص چاپ این کتاب اظهار کرد: کتاب «از سنه تا سنندج» یکی از آثار علمی ماندگار در حوزه مطالعات شهری بوده که فرصتی مناسب برای مطالعات بعدی پژوهشگران، محققان و دانشجویان را مهیا می‌سازد.

سرکوت نجفی افزود: این کتاب در قالب هشت فصل به بررسی شکل‌گیری و سیر تحول سنندج از گذشته تاکنون؛ با تلاش و کوشش چندین ساله سه نفر از اساتید برجسته شهرسازی دانشگاه کردستان، دکتر ایراندوست، دکتر حبیبی و دکتر علیزاده تهیه و تدوین شده است.

وی اضافه کرد: این بررسی تاریخی شامل موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی – فضای سنندج بوده و برآن است تا خواننده را به درک واقعی و علمی از این شهر برساند.

رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج یادآور شد: بخش‌هایی ازاین کتاب ماندگار و ارزشمند نیز برنامه‌ریزی و دورنمایی است که به عنوان دستور کار برنامه استراتژی و آینده برای توسعه شهر سنندج است و علاقمندان می توانند این کتاب را از کتابخانه شهرداری واقع در طبقه همکف ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها