یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
کتاب «عرفان اجتماعی: ماهیت، مبانی و کارکردها» منتشر شد

کتاب «عرفان اجتماعی: ماهیت، مبانی و کارکردها» اثر محمدجواد رودگر توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در عرفان ناب اسلامی، وظیفه عارف در وهله اول خداجُویی و بعد خداخُو کردن جامعه و حاکمیت است و عارف با خلقِ خدا همان کند که خدا با بندگانش (هدایت، تربیت و ولایت).

وظیفه عارف خدمت به خلق، اصلاح امور جامعه و سوق دادن آن به سمت زیست اخلاقی- معنوی، احقاق حق و اقامه عدالت اجتماعی از طریق عالم، عاقل و عادل‌سازی فرد و جامعه در سایه تدبیر و ساماندهی معقول و جامع نگرانه است.

عرفانِ اجتماعی تعلیم و تربیت معنوی جامعه را مبتنی بر آموزه‌ها و باید و نبایدهای سلوکی تمهیدی بر تکوین تمدن نوین اسلامی قرار داده تا پیشرفت همه جانبه در عرصه‌های گوناگون را به حیات طیبه اجتماعی پیوند زند.

کتاب حاضر تبیینِ ابهامات و پاسخِ اتهاماتِ عرفان اسلامی در ساحت عرفانِ اجتماعی با تکیه بر منابع عرفان وحیانی و مصطلح است. کتابِ حاضر اولین کتابی است که در آن تحلیل ماهیت و مبانی عرفان اجتماعی صورت گرفته است.

«عرفان اجتماعی: ماهیت، مبانی و کارکردها» اثر محمدجواد رودگر در قطع رقعی با قیمت 65 هزار تومان و 340 صفحه توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها