شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
«می‌رویم هیزم بچینیم»

در ادامه نشر آثار ادبیات فاخر ازسوی نشر «دیباچه»، این ناشر کرمانشاهی به تازگی مجموعه داستان «می‌رویم هیزم بچینیم» از «اسماعیل زرعی» را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، تازه‌ترین اثر «اسماعیل زرعی» نویسنده پیشکسوت کرمانشاهی با نام «می‌رویم هیزم بچینیم» در 1000 جلد و با طرح جلدی از «فرناز بهرامی» در نشر «دیباچه» در کرمانشاه منتشر شده است.

این مجموعه، شامل 12 داستان کوتاه است و با داستان قائمیان شروع می‌شود. اسماعیل زرعی نویسنده پیشکسوت ادبیات داستانی در استان کرمانشاه است و تاکنون کتاب‌های بسیاری را در قالب‌های داستان کوتاه، رمان، مجموعه شعر و پژوهش در ادبیات شفاهی منتشر کرده است.

زرعی نویسنده‌ای جدی و دغدغه‌مند و با دانش تجربی بسیار است و سال‌ها تجربه داستان‌نویسی و مطالعاتی مستمر و حضور مؤثر در عرصه ادبیات داستانی کرمانشاه را دارد. اسماعیل زرعی، داستان‌نویسی حرفه‌ای است و با عناصر تکنیک داستان مدرن به خوبی آشناست و حضوری فعال در حوزه چاپ و نشر کتاب دارد. انتظار می‌رود این کتاب مورد استقبال جامعه هدف، خوانندگان و منتقدان آثار جدی قرار بگیرد.

اغلب داستان‌های اسماعیل زرعی، اجتماعی است. وی با تکنیک مدرن و پست مدرن داستان و رمان می‌نویسد. البته با گذر اصولی و حساب شده و تجربی از مرحله و تکنیک رئالیسم به مدرن نویسی رسیده است.

درخصوص فعالیت‌های مستمر و مؤثر این نویسنده پیشکسوت می‌توان افزود: اثر «اسماعیل زرعی‌، بصیرت و ذخایر‌ ذهنی و داستانی» توسط شاعر و روزنامه‌نگار کرمانشاهی «ناصر گلستانی‌فر» منتشر شده، چند سال پیش زنده‌یاد «فریبرز ‌ابراهیم‌‌پور» ‌(ف.الف.نگاه) نقد جامع‌، مفصل و تیزبینانه «داستان‌نویس‌ وقایع محال» را ارایه داد كه نقدی بر مجموعه داستان‌ «كمی از كابوس‌های من» زرعی بود و «كیومرث‌ كریمی» بخشی از نقدهایی كه بر آثار وی ارائه شده را جمع‌آوری کرده و با عنوان «اسماعیل زرعی‌، در آینه آثارش» در 128 صفحه منتشر کرده است.

یکی از آثار مهم اسماعیل زرعی که برایش موفقیت‌های زیادی به دنبال داشت و نگاه منتقدان جدی بیشتر به سمت و سوی او و آثارش جهت داد، نوشتن و انتشار داستان «جهنم به انتخاب خودم» بود که از منظر تکنیک و محتوا بسیار زیبا و خواندنی و تازه است. این داستان در سیزدهمین جایزه‌ی ادبی «صادق هدایت» در زمستان 1393، از میان 1156 شرکت کننده، رتبه اول را به دست آورد و در دوره‌ی جدید مجله‌ «بررسی کتاب» شماره‌ی 81 بهار 1394 زیر نظر «مجید روشنگر»، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ایرانی مقیم آمریکا چاپ و منتشر شد. این مجله به زبان فارسی و انگلیسی از سال 1344 تاکنون منتشر می‌شود و به مباحث ادبیات مهاجرت، داستان، نقد کتاب و... می‌پردازد.
 
 

آشنایی با نویسنده
«اسماعیل زرعی»، در سال 1333 در کرمانشاه، محله‌ی قدیمی «گذر سارا بگ» به دنیا آمده و تا پایان کلاس ششم ابتدایی در کرمانشاه‌، و دوران دبیرستان را در همدان به همراه خانواده زندگی کرده است. در سال 53 استخدام و 30 سال بعد هم بازنشسته شد. وی حضوری فعال در عرصه ادبیات داستانی دارد و تاکنون آثار زیادی در این راستا منتشر کرده است. اولین اثر چاپ شده‌اش قطعه شعری است که در سال 1348 در سن 15 سالگی در مجله «تهران مصور» منتشر شده است. از اسماعیل زرعی تاکنون آثاری همچون: راز معبد آفتاب (رمان)، نوشته‌هایی که هرگز خوانده نشد (مجموعه داستان)، فصل‌هانمی خواهند بروند (مجموعه داستان کوتاه)، شوهر ایرانی خانم لیزا (مجموعه داستان کوتاه)، نفرین شده (مجموعه داستان کوتاه)، جنگ‌افزارهای ‌معیوب (مجموعه‌ داستان)، چه ‌می‌پرسی ‌از سوگواران‌ مجنون؟ (مجموعه‌‌ شعر سپید)، شادی‌های ‌شوم (رمان)، روزشمار اموات (داستان بلند)، سفر در غبار (مجموعه داستان) رویای برزخی (داستان بلند)، کمی از کابوس‌های من (مجموعه داستان)، پیامک‌های تاریک (مجموعه داستان)، شادی و شیون (داستان بلند باگویش فارسی کرمانشاهی)، خواب‌های غمگین (مجموعه داستان)، جهنم به انتخاب خودم، افسانه‌های عامیانه (فولکلور) سرزمین قصه‌ها (فولکلور) و... منتشر شده است.
 
نشر دیباچه در کرمانشاه، به مدیریت «سعید شرافتی زنگنه» این مجموعه داستان را در 141 صفحه و به قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر و توزیع کرده است. این نشر، سال گذشته مجموعه داستان «یکشنبه‌های داستانی» وی را در 128 صفحه در 1000 جلد منتشر کرد. علاقه‌مندان آثار اسماعیل زرعی، می‌توانند این کتاب را از طریق فضای مجازی (صفحه اینستاگرام انتشارات دیباچه) تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها