دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
استخدام و اخراج، برگزاری جلسات موثر و خلاقیت و حل مساله از ویژگی‌های مدیران موفق است

کتابخانه موفقیت برایان تریسی یک مجموعه 14جلدی است که برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان طراحی شده است. کتاب استخدام و اخراج، جلسات موثر و خلاقیت و حل مساله از عناوین کتاب‌‌های این مجموعه 14جلدی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتابخانه موفقیت برایان تریسی یک مجموعه 14جلدی است که برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان طراحی شده است. در دو خبر پیشین درباره «رهبری» و «مذاکره» با برایان تريسی و مدیریت زمان و فروش از زبان برایان تریسی گفتیم و اینکه چگونه مانند یک «رهبر» کسب‌و‌کار زندگی کنیم و چگونه خواسته‌ها و نیازهای متضاد را با «مذاکره» سازگار کرده و اطمینان حاصل کنیم که به بهترین نتیجه ممکن دست خواهیم یافت و در زیر به معرفی 4 جلد دیگر از این مجموعه خواهیم پرداخت.


کتاب استخدام و اخراج
اطلاعات این کتاب بر اساس بیش از 30 سال جذب، استخدام، آموزش و اخراج مردان و زنان در همه سطوح کسب‌وکار گردآوری شده است. در این کتاب به مطالبی چون یافتن داوطلبان مناسب، بررسی رزومه‌ها و معرف‌ها، مذاکره درباره حقوق، دو دلیل اصلی ناکامی کارمند و دیدگاه درست در اخراج صحبت شده است. در«مقدمه» این کتاب آمده است: استخدام و اخراج دو وظیفه مهم مدیر هستند؛ یعنی کسی که مسئول کسب نتایج از طریق سایر افراد است. کار نخست پیچیده و نامطمئن و کار دوم پراسترس و دشوار است. اگر مدیر بخواهد با تمام توان به سازمانش خدمت کند، باید این دو مهارت را با مطالعه و تمرین بیاموزد.

استعداد کلیدی مدیر، جذب، استخدام و ایجاد تیمی از افراد موثر و شایسته است. در دنیای مدرن، همه کارها توسط تیم، انجام می‌شود؛ بنابراین، انتخاب اعضای تیم در موفقیت شرکت و مدیر نقش بسزایی دارد. در این کتاب، روش‌هایی سریع برای ارتقای مهارت‌های استخدام و اخراج می‌آموزید تا بهره وری را ارتقاء دهید، عملکرد و سود را بهبود بخشید و کار تیمی و هماهنگی بیشتری در دفتر یا محیط کار به وجود آورید. از آنجا که بشر بسیار پیچیده و غیرقابل پیش بینی است، حتی با بهترین مهارت‌های استخدام هم نرخ موفقیتتان حدود ۶۶ درصد است. بر اساس آمار موجود، یک سوم افرادی که استخدام می‌کنید در طولانی مدت با شما نمی‌مانند، اما با پیروی از پیشنهادهای این کتاب می‌توانید شانستان را در این کار تا حد زیادی افزایش دهید.
 

کتاب جلسات موثر

در این کتاب، روش مدیریت و مشارکت موثرتر در جلسات را می‌آموزید تا بیشترین بازگشت سرمایه را از زمان صرف‌شده در جلسات داشته باشید. انواع جلسات، مدل تصمیم‌گیری در جلسات، چیدمان سالن جلسات، دلیل موثر نبودن جلسات و بهبود اعتمادبه نفس در جلسات مطالبی است که در این کاب بدان‌ها پرداخته شده است. در «فصل یک» کتاب تحت عنوان «انواع جلسات» آمده است: «به گفته توماس جی. واتسون، موسس آی بی ام، مهم‌ترین عامل اثربخش‌تر کردن جلسات، تفکر دقیق قبل از جلسه است. ببینید قرار است چه جلسه‌ای برگزار کنید و سپس ساختار آن را به گونه‌ای تنظیم کنید تا میزان مشارکت اعضا به حداکثر برسد. جلسات بسیاری به شکل ناگهانی و ویژه برگزار می‌شوند، بنابراین شرکت کنندگان هیچ فکر، آمادگی خاص، دلیل یا هدف شفافی در ذهن ندارند. پنج نوع جلسه وجود دارد که بعضی از آنها هم پوشانی دارند؛ اما الزامات هریک با دیگری متفاوت است. 
 

کتاب خلاقیت و حل مساله

در این کتاب ۲۱ روش برای افزایش خلاقیت و حل مسائل در محل کار را می‌آموزیم. یک مدیر بیش از ۵۰ درصد زمان خود را صرف حل مسائل می‌کند. توانایی مقابله با دشواری‌ها بیش از هر چیز تعیین‌کننده رویدادهای کسب‌وکار است. در این کتاب به مطالب زیر پرداخته می‌شود: هفت منبع نوآوری، مهندسی ارزش، روش طوفان ذهنی، سه محرک خلاقیت و حل مسئله در هفت مرحله. همچنین در «فصل یک» این کتاب آمده است: «همه افراد خلاق هستند. خلاقیت ویژگی طبیعی و ذاتی افراد مثبت اندیشی است که عزت نفس بالایی دارند. شرکت‌هایی که محیط کاری مثبتی ایجاد می‌کنند، مدام از سوی کارمندان ایده‌های خوبی دریافت می‌کنند». در «فصل دو» نیز می‌خوانیم: «گاهی مردم به من می‌گویند احساس می‌کنند خلاق نیستند. به آنها اطمینان می‌دهم که با چنان خلاقیتی به دنیا آمده‌اند که هرگز نمی‌توانند از همه آن استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که خلاقیت ذاتیشان را آزاد کنند. مایلم از این مثال استفاده کنم: تصور کنید یک فنجان قهوه برای خود می‌ریزید و کمی شکر به آن اضافه می‌کنید. سپس کمی می‌نوشید و می‌بینید هنوز تلخ است. چه اتفاقی افتاده است؟ پاسخ این است که شکر را هم نزده‌اید تا با قهوه مخلوط شود. خلاقیت نیز مانند شکر در ته فنجان قهوه است. باید آن را هم بزنید تا حل شده و با همه نوشیدنی آمیخته شود.


کتاب موفقیت فردی

این کتاب شامل ۲۱ ایده کلیدی است که با به‌کارگیری آن‌ها برکاستی‌هایی غلبه می‌کنید که شما را از ادامه راه باز می‌دارد. در این کتاب به مطالبی چون روش ایجاد شجاعت و اعتمادبه نفس در خود، راهکارهای حفظ نگرش مثبت، اهمیت لباس در موفقیت، برنامه‌ریزی استراتژیک و پرورش خلاقیت پرداخته شده است و در «فصل سه» کتاب آمده است: «شجاعت و اعتماد به نفس را پرورش دهید، بررسی ۳۳۰۰ مطالعه درباره رهبری در سال ۶۰۰ قبل از میلاد که توسط جیمز مک فرسن مورخ انجام شده نشان می‌دهد دو مشخصه اصلی رهبران «رویاپردازی» و «شجاعت» بوده است. نخست، رویا یا هدفی شفاف درباره آینده مطلوبتان ترسیم کنید و دوم شجاعت انجام هر کار لازم برای دستیابی به آن هدف و تحقق آن رویا را داشته باشید. به قول وینستون چرچیل «شجاعت به درستی برترین خصلت نام گرفته است، زیرا اساس همه خصلت‌های دیگر است». پرورش شجاعت و اعتماد به نفس برای موفقیت حیاتی است، زیرا ترس از شکست باعث عقب ماندگی اغلب افراد می‌شود. در فهرست ۴۰۰ نفره از ثروتمندترین افراد آمریکا در سال ۲۰۱۵، میلیاردرهای خودساخته «تمایل به ریسک» را یکی از پنج مشخصه مهمی ذکر کرده بودند که موفقیتشان را مدیون آن هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها