چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
پاییز امسال دوباره شاهد «تکثیر خورشید» در ارومیه خواهیم بود

توحید اصغرزاده، نویسنده اهل ارومیه و خالق کتاب «تکثیر خورشید»، از تجدیدچاپ این اثر در پائیز امسال با ویراستی تازه خبر داد.

توحید اصغرزاده، نویسنده کتاب «تکثیر خورشید» در ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، محتوای کتاب را شامل خطبه‌های امام حسین (ع) ذکر کرد و گفت: این کتاب 183 صفحه‌ای بر اساس 47 منبع دینی از جمله بحار‌الانوار در 8 جلد، امر به معروف در اندیشه اسلامی از کوک مایکل، تفسیر نمونه مکارم شیرازی، تفسیر‌المیزان سیدمحمدحسین طباطبایی، فرهنگ سخنان امام حسین (ع) و نهج‌البلاغه محمد دشتی، وسائل الشیعه شیخ حر عاملی در دو جلد و تفسیر موضوعی جوادی آملی تالیف شده است. منابع اینترنتی به کار رفته در تالیف این کتاب شامل 17 مورد است.

وی افزود: این کتاب با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در نهضت عاشورا به سفارش معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف  آذربایجان‌غربی و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و معاونت اجتماعی منطقه انتظامی استان گردآوری شده است.

این نویسنده ارومیه‌ای ادامه داد: هم‌اکنون ویرایش دوم برای چاپ آماده می‌شود و محتوای آن در این ویرایش تغییرات عمده‌ای دارد که در پاییز 1400 به چاپ خواهد رسید و در این کتاب تلاش شده است که دلایل و محورهای قیام امام حسین (ع) با استناد تاریخی بیان شود که می‌توان به تاثیر بدعت، نفاق و حکومت موروثه اموی اشاره کرد و بنده معتقدم امام حسین (ع) در کربلا، غدیر را زنده کرد.
 

توحید اصغرزاده، متولد ۱۳۴۱، سی پنچ سال معلمی کرده است و توانسته ۲۴ عنوان کتاب برای دفاع مقدس بنویسد و اغلب این کتاب‌ها، زندگینامه‌پژوهی است. وی می‌گوید که در «تکثیر خورشید» که در سال ۱۳۹۱ با حمایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به چاپ رسید، قلمش را نذر امام حسین (ع) کرده است.

یادآوری می‌شود، این مجموعه در نوبت چاپ اول در 2000 جلد توسط انتشارات فرسار ارومیه منتشر شده است و در پاییز ۱۴۰۰ چاپ دوم به سرانجام می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها