چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹
ورود بریت بنِت با «نیمه فراری» به بازار کتاب ایران

برای نخستین‌بار بریت بنِت، نویسنده جوان آمریکایی (متولد ۱۹۹۰) با رمان «نیمه فراری» از سوی نشر نون به مخاطبان فارسی‌زبان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «نیمه فراری» نوشته بریت بنِت با ترجمه یاسمن ثانوی از سوی نشر نون منتشر شد. این رمان نخستین اثر این نویسنده است که به زبان فارسی ترجمه شده است. رمان «نیمه فراری» که رتبه اول رمان تاریخی 2020 در گودریدز را برای بریت بنِت به همراه داشته است، به صورت مینی‌سریال از شبکه HBO  پخش خواهد شد. این پروژه در حال حاضر در مرحله ساخت است.

نویسنده در رمان «نیمه فراری» با زبانی ساده داستان زندگی دو خواهر را در سال‌های 1950 تا 1990 به تصویر می‌کشد که با وجود علاقه و عشقی که به یکدیگر دارند، برای ساختن زندگی و آینده بهتر، باید مسیر زندگی‌شان را از هم جدا کنند. بنِت در این رمان از روابط دورنی انسان‌ها می‌گوید، و نمایی از عشق و همدلی ارائه می‌دهد.

در توضیح رمان «نیمه فراری» می‌خوانیم که بریت بنِت، نویسنده جوان آمریکایی (متولد ۱۹۹۰)، در لس‌آنجلس زندگی می‌کند و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های استنفورد و میشیگان است. رمان اول او، مادران، در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و خیلی زود به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز راه یافت. «نیمه فراری» دومین رمان این نویسنده است و در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. این رمان در زمان کوتاهی پس از انتشارش شهرت و موفقیتی چشمگیر به دست آورده و به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و عنوان «بهترین رمان تاریخی» گودریدز را کسب کرده است.
 
در بخشی از کتاب آمده است: «صبح روزی که یکی از دوقلوهای گمشده به مالارد برگشت، لو لبن به سمت رستوران دوید تا خبر را برساند، و حتی حالا بعد از این همه سال، همه شوک آن لحظه را به یاد می‌آورند که لو خیسِ عرق و نفس‌نفس‌زنان و با یقه‌ای که از آن همه تقلا تیره شده بود، درهای شیشه‌ای را هل داد و وارد رستوران شد. مشتریانی که زیاد هم به حال خود نبودند دور او جمع شدند؛ ده نفری می‌شدند، هرچند خیلی‌ها به دروغ می‌گفتند که آن‌ها هم آنجا حضور داشتند، فقط و فقط برای اینکه بگویند این‌بار شاهد چنین لحظه پرهیجانی بودند. در آن شهر زراعی کوچک هیچ‌وقت چیز غافلگیرکننده‌ای رخ نداده بود، تا اینکه دوقلوهای وین ناپدید شدند.»
 
رمان «نیمه فراری» نوشته بریت بنِت، با تیراژ 1000 نسخه، در 352 صفحه، به قیمت 85 هزار تومان، با ترجمه یاسمن ثانوی و از سوی نشر نون به بازار کتاب راه یافت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها