چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کتاب «کنترل تطبیقی سیستم‌های کوانتومی» منتشر شد

کتاب «کنترل و ردیابی تطبیقی سیستم‌های کوانتومی» تالیف مشترک مجید یاراحمدی و زینب صاحبی ازسوی انتشارات دانشگاه لرستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انقلاب علمی و فناوری در قرن بیست و یک به طور قطع متأثر از ظهور کامپیوترها و فناوری‌های کوانتومی است. فناوری‌های ریزمقیاس و کوچک‌سازی‌های فناوری در کامپیوترها و ربات‌‌ها با ظهور فناوری‌های کوانتومی و کنترل کوانتومی نویدبخش تحولی چشم‌گیر در دقت و سرعت پردازش اطلاعات و هوشمندسازی دنیای کنونی است. کشور ما نیز در تلاش برای قرار گرفتن در بطن این تحول عظیم است و تأسیس و فعالیت مرکز فناوری‌های کوانتومی ایران یکی از قدم‌های مهم در این زمینه به شمار می‌رود.

کتاب «کنترل و ردیابی تطبیقی سیستم‌های کوانتومی» با هدف توسعه و ترویج فناوری‌های کوانتومی و نشر دانش کنترل کوانتومی تألیف شده است.

در این کتاب پس از ارائه مفاهیم و مقدمات ریاضی و ابزارهای مکانیک کوانتومی به زبانی ساده، موضوعات بسیار کاربردی و اساسی مانند ردیابی مسیر سیستم‌های کوانتومی، کنترل بهینه سیستم‌های کوانتومی، کنترل تطبیقی و بهینه سیستم‌های ردیاب کوانتومی و ترکیب کنترل‌کننده‌های مقاوم و تطبیقی کوانتومی با هدف کنترل و ردیابی سیستم‌های کوانتومی در حضور نامعینی‌ها و عدم قطعیت ارائه شده‌اند.

این کتاب برای علاقه‌مندان‌، پژوهشگران و دانشجویان در شاخه‌های مختلف علوم و فناوری ازجمله شیمی کوانتومی، محاسبات کوانتومی، فناوری اطلاعات کوانتومی، اپتیک کوانتومی، نانوتکنولوژی کنترل و بهینه‌سازی، کنترل مقاوم، کنترل تطبیقی و تدریس و پژوهش در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و ... مفید و قابل استفاده است.

کتاب «کنترل و ردیابی تطبیقی سیستم‌های کوانتومی» توسط مجید یاراحمدی دانشیار کنترل و بهینه‌سازی دانشگاه لرستان و با همکاری زینب صاحبی دانش‌آموخته دکتری تخصصی این دانشگاه تالیف و به‌تازگی در 1000 نسخه با قیمت 45 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه لرستان به بازار نشر عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها