دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
«شعر سفارشی» برای نوجوانان/ در «بزرگراه» چه می‌گذرد؟

مجموعه‌های «شعر سفارشی» و «بزرگراه» سروده افسانه شعبان‌نژاد از سوی نشر لوپه‌تو برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شعر سفارشی» و «بزرگراه» عنوان دو مجموعه شعر سروده افسانه شعبان‌نژاد است که به تازگی از سوی انتشارات لوپه‌تو با تصاویر رنگی برای نوجوانان منتشر شده است.
 
مجموعه «بزرگراه» شامل 15 شعر است که پیش‌تر در سال 1386 از سوی نشر توکا منتشر شده بود. اشعار این کتاب همزمان با زبان فارسی به زبان انگلیسی ترجمه شده و از سوی انتشارات Melrose Books انگلستان نیز منتشر شده است. این کتاب همراه با اعمال تغییرات و تصویرگری مژده شکری به تازگی از سوی نشر لوپه‌تو منتشر شده است.
 
شعبان‌نژاد در این مجموعه نشان می‌دهد که زندگی، بزرگراهی است همراه با شادی‌ها، غم‌ها، توقف‌ها و حرکت‌ها که در پی هم می‌آیند و می‌روند. و بزرگراه عامل دورشدن انسان از طبیعت و فاصله بین عناصر طبیعت نیز هست. شاعر در این کتاب بی‌مهری، خشونت، سختی و سنگدلی تکنولوژی را به تصویر کشیده است و اسارت انساندر قفس زندگی ماشینی را نشان می‌دهد.
 
«خط فاصله، کمربندها را ببندیم، عوارض عبور، عبور مستقیم، اشتباه، توقف ممنوع، خواب در بهار، پنچری، پمپ بنزین، مسیر لغزنده، مه، کارگران مشغول کارند، شب‌نما، پلیس راه و انتهای راه» عنوان‌های شعرهایی است که در این مجموعه می‌خوانیم.
 
«شعر سفارشی» نیز عنوان مجموعه شعر دیگری از افسانه شعبان‌نژاد برای نوجوانان است که با تصویرگری پرستو احدی، امین سلیمانی، فهیمه محجوب و حسن نوروزنیا برای این گروه سنی انتشار یافته است.
 
در این مجموعه چهار شعر با نام‌های «راستی چرا؟، شعر سفارشی، پست پیشتاز و خواب شاعرانه» به چشم می‌خورد.
 
در بخشی از شعر «راستی چرا؟» می‌خوانیم:
«دفتری که روی میز بود
فکر کرد:
"راستی چرا
شاعری که روی برگه‌های من
شعر می‌نوشت
دل‌شکسته است؟"
شاعری که پشت شیشه‌ها نشسته بود...»
 
انتشارات لوپه‌تو، کتاب «شعر سفارشی» را با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 60 هزار تومان و کتاب «بزرگراه» را با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها