شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
شاعر کرمانشاهی مجموعه شعر کودک خود را در ایلام منتشر کرد

مجموعه شعر کردی کودک «م قووری چینییم» سروده «سالار شیرزادی» با تصویرگری «آمنه پورخلیل» ازسوی نشر «باشور» در ایلام منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، این اثر در ۱۴ صفحه و قطع خشتی، از ۷ شعر کودک با موضوعات مختلف تشکیل شده است. شاعر به مفاهیم ملموسی همچون: باران، خیاط، پسر، عروسک، دختر، قوری چینی، در قالب مثنوی پرداخته تنها شعر ویلکان (عروسک) در قالب تازه‌ای سروده شده است که جسارتی تازه در قالب شعر خردسال است.
 
سراینده تلاش کرده است با بهره گیری از قابلیت عناصر شعر کودک، مفاهیم تربیتی و اخلاقی و اجتماعی را به مخاطب انتقال دهد.

ریتم کوتاه و شاد شعرهای این مجموعه برای مخاطب گروه سنی (ب) (دوم و سوم دبستان)، جذاب و دانشین است و موجب شده از شنیدن و خواندن اشعار لذت ببرد و احساس شادابی و نشاط در او تقویت شود.

اسنفاده از اوزان کوتاه و ریتمی که عنصر مشترک شعر کودک در دو زبان فارسی و کردی است از ویژگی‌های این کتاب است که موجب شده خواننده کودک ضمن ارتباط با متن و محتوا، بسترهایی از التذاذ و شادابی ادبی در او به وجود بیاید.
 
تصویرگری کتاب توسط «آمنه پورخلیل» انجام شده است.
 
شعر کودک در این چند سال اخیر رشد خوبی در استان ایلام داشته و به همت نشر «باشور» و دغدغه‌مندی مدیر جوانش، تاکنون کتاب‌های زیادی از شاعران ایلامی در کیفیت مناسب منتشر و توزیع شده است. این نشر تاکنون کتاب‌های «ماسی» (مجموعه شعر احمد بساطی)، «باده‌وانێ ک چاخ بۊ» و «قیرقیر قورواقه» (دو کتاب از زهرا مرادپور)، «ژژوو خان» (مجموعه شعری از محمد مرادی‌نصاری)، «ئایم وه‌فری» (مجموعه شعری از مهناز مرادی)، «جه‌نگه‌ڵ‌ ئه‌لف‌بێ» (مجموعه شعری آموزشی از سمیه فلاحی) و «کی‌ هاوکڵاس ئیمه‌س؟» و «چه‌پڵه‌ڕێزان» (دو مجموعه شعر از داریوش همتی) را منتشر کرده و چند عنوان دیگر را هم زیر چاپ دارد.
 
سالار شیرزادی متولد 1355 در کرمانشاه و برگزیده چهارمین دوسالانه شعر منطقه‌ای «منال» در سال 99 است.
 
کتاب «م قووری چینییم» در ۵۰۰ جلد و به قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها