پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
روایتی از ماجراجویی دانشمندان بزرگ جهان درباره فضا

کتاب «ماه آبی» جلد پنجم دریچه ای به سوی کیهان نوشته استیون هاوکینگ و دخترش لوسی هاوکینگ است که داستان درباره جرج و دوستش آنی است که به عنوان فضانوردان جوان انتخاب می‌شوند تا برای سفری در آینده به مریخ آموزش ببینند...

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) لوسی هاوکینگ نویسنده اصلی سری کتاب‌های پنجگانه جرج مسائل علمی را از طریق داستان برای مخاطبان جوان توضیح داده است. او در گذشته روزنامه‌نگار بود و رمان طنز (برای بزرگسالان) نیز تالیف کرده است.
 
لوسی به پاس قدردانی برای سری کتاب‌‎های جرج جایزه ساپیو را به‌ دلیل همه پسند کردن علوم در سال ۲۰۰۸ و مدال unsw را در زمینه ارتباطات علمی در سال ۲۰۱۵ دریافت کرد وی همچنین دکترای افتخاری علوم از دانشگاه کیو ام یو لندن را دریافت کرده است.
 
کتاب ماه آبی جلد پنجم دریچه ای به سوی کیهان نوشته استیون هاوکینگ و دخترش لوسی هاوکینگ است که داستان درباره جرج و دوستش آنی است که به عنوان فضانوردان جوان انتخاب می‌شوند تا برای سفری در آینده به مریخ آموزش ببینند. این منتهای آرزوی آنهاست. آن دو از آخرین و داغ‌ترین اکتشافات فضایی آگاه می‌شوند و با دوستان جدیدی آشنا می شوند که به اندازه خودشان شیفته جهان هستی هستند؛ اما جرج و آنی با ورودشان به کمپ آموزشی فضا درمی‌یابند که اتفاقات عجیبی روی زمین و آسمان‌ها در حال وقوع است و ماموریت‌های سری و رازآلود فضایی در حال انجام است و برنامه آموزشی فضانوردان روز به روز ترسناک تر از قبل می‌شود. این ماجراجویی  در جهان ماورایی حاوی مطالب و حقایقی از برخی دانشمندان بزرگ جهان درباره فضا است که پیش از این در هیچ جای دیگری دیده نشده است.
 
 
با این که این اثر در ژانر علمی عمومی نوشته شده است؛ ولی بی شباهت با کتاب‌های علمی تخیلی نیست. کتاب، روایت داستان گونه‌ای از سفر دو فضانورد به مریخ است که با تصویرگری های جالب و گویا داستان روایت می‌شود.
 
برگی از کتاب
در بخشی از کتاب می خوانید: سیاره آبی ما، زمین در منظومه شمسی استثنایی است؛ زیرا سه چهارم سطح آن از اقیانوس ها پوشانده شده است؛ اما چرا در سطح زمین، اقیانوس ها وجود دارند. اقیانوس‌های زمین به صورت شگفت انگیزی از فضای بیرون آمده‌اند. هنگام شکل‌گیری زمین محیط این سیاره گرم تر از آن بود که آب در آن دچار چگالش شود؛ درست همان طور که کوه‌های بلند در بالای خط برف گل‌های سفید برفی دارند؛ یعنی جایی که ارتفاع آن به برف ها اجازه بقا می دهد؛ جایی آن اندازه دور از خورشید بسیار سوزان اولیه که در آن سوی خط برف قرار می‌گیرد‌. دماهایی آن قدر سرد که دانه‌های برف در آنها شکل بگیرند، تنها در دوردست‌ترین نقاط منظومه شمسی یعنی کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری در دسترس بودند؛ بنابراین اقیانوس‌های زمین باید از جای دیگر آمده باشند. خیلی ها فکر می‌کنند که بارش‌هایی از شهاب‌سنگ‌ها یا دنباله‌دارهای پر از آب -که از این کمربند سیارکی آمده و زمین اولیه را بمباران کردند- باعث این اتفاق در زمین شده‌اند...»
 
کتاب «ماه آبی» در یک هزار نسخه به قیمت 49 هزار تومان از سوی انتشارات سبزان راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها