دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
«دلبر شیرین‌زوان» شر‌ح حال «ثابت» کرمانشاهی منتشر شد

کتاب «دلبر شیرین‌زوان» در معرفی شرح حال و مرور آثار «علی لیمویی» شاعر کرمانشاهی (متخلص به ثابت) به قلم حجت‌اله مولایی‌فر چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، این کتاب که توسط انتشارات «سرانه» در کرمانشاه و در 1000 نسخه به چاپ رسیده، 184 صفحه است و به قیمت 60 هزار تومان در کتابفروشی‌ها عرضه شده است.

انتشارات سرانه در سال‌های اخیر تصمیم گرفته است به منظور بزرگداشت بزرگان و پیشکسوتان ادبیات کرمانشاه، به معرفی آثار پیشکسوتان تحت عنوان «کتاب ویژه» اقدام کند. کتاب اخیر نیز از آن جمله است.

این کتاب که دارای جلد شومیز چهار رنگ و کاغذ سفید است، توسط هستی مرادی صفحه‌آرایی شده است، تاکنون کتاب‌هایی چون «هزاردستان باغ هزار گل» و «سبزه میدان» از مولایی‌فر به عنوان فعال ادبی و روزنامه‌نگار کرمانشاهی به‌چاپ رسیده است.

«علی لیمویی» در سال 1316 در کرمانشاه به دنیا آمده است و تخلص او به شغلش که کارمند اداره ثبت بوده، برمی‌گردد.

تاکنون 110 ترانه از این شاعر شیرین‌سخن با نام «گلاریژان» با زبان کردی و گویش کرمانشاهی به‌چاپ رسیده است.

از سایر آثار او می‌توان به مجموعه‌ای از ترانه‌های شاعران کرمانشاهی به نام ترانه‌های ترنم، در حلقه عشاق، شنه‌ی یار، شهر من کرمانشاه و واژه‌نامه جامع فارسی کرمانشاهی، هفتاد و هفت غزل عرفانی، یاد قدیما (که گذری بر خلقیات فراموش شده مردم کرمانشاه است) اشاره کرد. «کرمانشاه شهر بی‌ستون» هم از آثار این شاعر کرمانشاهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها