یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
آثاری از چهار بانوی داستان‌نویس شهرستان کوار چاپ شد

مجموعه داستان «به بلندای عشق»، نوشته چهار نویسنده شهرستان کوار از توابع فارس توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس، «به بلندای عشق»، مجموعه داستان‌های کوتاه مهوش میرزایی، زهرا قرخلو، ساحل کرمی‌شاد و فاطمه طوخی، چهار بانوی اهل قلم شهرستان است که به مناسبت روز قلم منتشر شده است.
 
کرامت یزدانی (اشک)، ناشر این مجموعه داستان در خصوص داستان و داستان نویسی گفت: هیچ‌موقع انسان از داستان بی‌نیاز نخواهد شد. داستان‌ها، دارای جنبه‌های پندآموز و عبرت‌انگیز در زندگی بشر هستند و به نوعی درس زندگی، یادگیری و تجربه بهتر‌زیستن را به انسان می‌آموزند. بنابراین هیچ دوره‌ای را نمی‌توان پیدا کرد که داستانی در آن خلق نشده باشد. داستان‌ها از هزاران سال پیش، بخشی از فرهنگ و جامعه بشری بوده‌اند، احتمالاً از زمان وجود انسان! این داستان‌ها در گذشته و حال و در بین افرادی از هر فرهنگ، مذهب و نژادی دیده می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: داستان یا قصه، به‌عنوان قدیمی‌ترین قالب هنری برای بشر، بازگو‌کننده یک سفر است. شخصیت‌های داستان در راه این سفر با موانع متنوعی برخورد می‌کنند و این خود سرآغاز شکل‌گیری یک داستان است. داستان و قصه، بیان یک واقعه است؛ چه به صورت واقعی و چه خیالی. داستان در واقع ابزاری برای انتقال اطلاعات، تجربه، نگرش یا دیدگاه است. هر داستانی، یک گوینده و یک شنونده دارد، مهم نیست که در چه رسانه‌ای بیان می‌شود بلکه مهم آن است که کسی باشد که داستان را تعریف کند و کس دیگری که داستان را بشوند...!
 
یزدانی در خصوص مجموعه داستان «به بلندای عشق» گفت: به بلندای عشق، روایتی از چهار بانوی فرهیخته‌ای است که با داستان‌های کوتاه خود توانسته‌اند قدمهای خیلی خوبی در حوزه ادبیات داستانی در شهرستان کوار بردارند. این داستان‌نویسان نویشا قلم و نیک اندیش، سعی کردند در داستان‌های کوتاه خود، نگاه نوینی نسبت به موضوعات اجتماعی داشته باشند. آن‌ها از پنجره خیال خود، با جامعه، عشق، زندگی و مردم ارتباط برقرار می‌کنند.

یزدانی تاکید کرد: در سال‌های اخیر، آثار خوبی در حوزه ادبیات داستانی در شهرستان کوار از توابع استان فارس منتشر شده است که جا دارد متولیان امر، با جدیت از این آثار و نویسندگان نوجوان و جوان این شهرستان حمایت کنند.
 
وی در خصوص بیوگرافی نویسندگان این مجموعه داستان کوتاه گفت: مهوش میرزایی، آموزگار، رمان‌نویس، مدرس داستان‌نویسی و سردبیر ماهنامه اکبرآباد کوار است که تاکنون رمان «سکوت ققنوس» و مجموعه داستان «کاسه گلی» (دارای ۲۲ داستان کوتاه) و «به بلندای عشق» را به چاپ رسانده ‌است. ساحل کرمی شاد، متولد شهریور ماه سال ۱۳۸۰خورشیدی و  دانشجوی رشته ادبیات هست و علاوه بر داستان در زمینه هنر هم فعال است. فاطمه طوخی که در سال 82 خورشیدی در ولایت زابل افغانستان چشم به جهان گشوده است نقاش، طراح و نویسنده است. زهرا قرخلو، متولد سال ۱۳۸۲ خورشیدی، دانش‌آموز رشته تجربی است و در کنار داستان‌نویسی، در طراحی  نقاشی هم دستی بر آتش دارد.
 
یادآور می‌شود: مجموعه داستان «به بلندای عشق»، نوشته مهوش میرزایی، ساحل کرمی شاد، زهرا قرخلو و فاطمه طوخی با ویراستاری فاطمه رمضانی‌زاده سیدانی، ویراستار شیرازی و با تصویرگری فاطمه طوخی در ۱۱۰ صفحه در قطع رقعی در ۱۲ تیرماه ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان فارس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها