پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کارآگاه‌بازی‌های ماریلا در «سبیل اسرارآمیز»

«سبیل اسرارآمیز» به عنوان هفتمین‌ جلد از مجموعه «کارآگاه ماریلا» اثر کیت پنکهرست از سوی نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «سبیل اسرارآمیز» به‌ قلم و تصویرگری کیت پنکهرست عنوان هفتمین‌جلد از مجموعه «کارآگاه ماریلا» است که به‌تازگی با ترجمه ریحانه جعفری از سوی نشر افق برای کودکان منتشر شده است.
 
«شبح سرگردان»، «مسابقه بپز با بباز»، «غول اسپاگتی»، «فاجعه پیشی» و «آشپز غیب‌شده» پنج‌ کتابی هستند که پیش‌تر در قالب این‌ مجموعه منتشر شده‌اند.
 
دختربچه‌ای نُه‌ونیم‌ساله به‌نام ماریلا، شخصیت اصلی این مجموعه است که خود را کارآگاه ماریلا می‌خواند و خودش را این‌گونه معرفی می‌کند: کارآگاه ماریلا (یعنی خودم!) یک دختر کارآگاه نُه‌سال‌ونُه‌ماهه بی‌نظیر که می‌تواند بیشتر معماهای اسرارآمیز و مسائل پیچیده را حل کند، حتی قبل از صبحانه. کارآگاه‌ویژه‌بودن کار خیلی پردردسری است. ممکن است سرنخ‌های مهمی را که به حل معما کمک می‌کنند، به‌راحتی فراموش کنید. برای همین من اطلاعات مهم را توی این دفتر می‌نویسم؛ توی دفتر کارآگاهی فوق‌محرمانه.
 
ماریلا معتقد است هیچ معمایی خیلی پیچیده و هیچ مشکلی حل‌نشدنی نیست؛ اما اگر می‌خواهی کارآگاهی حرفه‌ای شوی، باید خوب حواست را جمع کنی و همیشه گوش‌به‌زنگ باشی؛ درست مثل من.
 
در این جلد، قرار است به بهترین کارآگاه جوان یک‌ سبیل زرق‌وبرق‌دار مثل طلای واقعی جایزه بدهند. داستان از پایان جلسه تمرین نهایی دختران مرموز کارآگاه ویژه جوان شروع می‌شود.
 
در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم: «در خبرنامه کارآگاهان ویژه جوان درباره مسابقه قبلی چیزهایی خوانده بودم. چالش‌ها در عین حال که کاملا اسرارآمیز بودند، سخت هم به نظر می‌رسیدند. هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شوم امیدوارم اتفاق اسرارآمیزی برایم بیفتد؛ برای همین این چهار روز می‌تواند معرکه‌ترین روزهای کل عمرم باشند!»
 
نشر افق، کتاب «سبیل اسرارآمیز» را با ۱۷۶ صفحه مصور، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۸‌هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها