دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کتاب «هنرهای رزمی کره» منتشر شد

کتاب «هنرهای رزمی کره» (یونگ مودو، هنر رزمی نوین) ازسوی انتشارات «نامورنامه» منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

محمدرضا اوجی درباره اثر جدید خود به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، گفت: با توجه به رشد فزاینده‌ ورزش‌های رزمی در دنیا، به نظر می‌رسد نقش هنرهای رزمی روزبه‌روز برجسته‌تر می‌شود. كشور ما هم چند سالی است كه توسعه رشته‌های رزمی را با توجه به حضور این رشته‌های در بازی‌های معتبر و کسب مدال در دستور کار قرار داده است و دولت و مسئولان با تشویق قهرمانان ورزشی پرداخته و موجبات توسعه و گسترش ورزش‌های نوین و حضور جوانان جویای نام شده‌اند. در این میان، یكی از دغدغه‌های اساسی اطلاع‌رسانی صحیح به‌منظور آشنایی اقشار مختلف با رشته‌های معتبر و دارای موقعیت جهانی در سطح جامعه است. در چندین سال حضور در عرصه ورزش‌های رزمی و آشنایی با اساتید و بزرگان این رشته‌ها در ایران و جهان همواره شاهد حضور بزرگانی در عرصه هنرهای رزمی بوده‌ام که تنها افتخارآفرینی و توسعه ورزش‌های رزمی معتبر را در سرلوحه کار خود داشته‌اند و تمام توان خود را به شناساندن این هنر به جوانان بدون چشم‌داشتی به کار بسته‌اند.
 
وی افزود: به‌منظور آشنایی با رشته‌های رزمی کشور کره جنوبی با توجه به راه‌اندازی مسابقات «مستر شیپ» که عمدتاً رشته‌های کره‌ای دارای نام و اعتبار در آن حضور دارند، همچنین تحقیق در حوزه رشته‌های رزمی کره‌ای و متولی بودن دانشگاه یونگ این به‌عنوان یکی از مرجع‌های توسعه و گسترش هنرهای رزمی کره در سراسر جهان بر آن شدیم که کتاب پیش رو جهت آشنایی و تنویر افکار عمومی به‌منظور شناخت بیشتر رشته‌های رزمی قدیم و جدید کره و چگونگی سیر تغییر رشته‌ها جهت همسان‌سازی خود با مسابقات بین‌المللی معتبر و حضور در این بازی‌ها تهیه و تدوین شود.
 
مدیرمسئول انتشارات نامورنامه نیز درباره این اثر گفت: یكی از بارزترین ویژگی‌های عصر حاضر، حضور گسترده رشته‌های رزمی در كلیه فعالیت‌های روزمرّه جامعه انسانی است؛ به‌گونه‌ای كه انجام برخی از كارهای روزمره، بدون آنکه قابل‌تصور باشد، به‌خودی‌خود تمرینی برای یک فعالیت در رشته‌های رزمی است. ورزش‌های رزمی به‌عنوان ابزاری قدرتمند، سرعت و دقت كارها را فوق‌العاده افزایش داده و گذرگاه‌های صعب‌العبور علم ورزش را به شاهراه‌های هموار مبدل ساخته است. به همین دلیل در جهان كنونی، آموزش و یادگیری ورزش‌های رزمی یك ضرورت است.

به گفته محمدکاظم توانگرزمین، کتاب «هنرهای رزمی کره» به همت و کوشش استادان بنام ورزش‌های رزمی، دکتر کیوان دهناد و محمدرضا اوجی برای آگاه‌سازی جوانان و علاقه‌مندان به ورزش‌های رزمی به نگارش در آمده است، تا بلکه راهگشایی برای انتخاب بهتر رشته‌های رزمی باشد.
 
یادآور می‌شود: کتاب «هنرهای رزمی کره» (یونگ مودو، هنر رزمی نوین)، نوشته دکتر کیوان دهناد و دکتر محمدرضا اوجی، با ویراستاری کرامت یزدانی (اشک)، نویسنده، مترجم، شاعر و ویراستار شیرازی، در ۱۱۰صفحه رنگی در قطع وزیری در خردادماه جاری توسط انتشارات «نامورنامه» منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها