چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
الهه بهشتی «عهد دل» را نوشت

«عهد دل» به قلم الهه بهشتی توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، در قم مساجد زیادی به نام امام حسن مجتبی(ع) بنا گشته است. اما وقتی نام و سراغی از مسجد امام حسن مجتبی(ع) می‌گیرید، در وهله اول یک نام به ذهن متبادر می شود. مسجدی باصفا، با گنبد و گلدسته‌ای افراشته که در درگاه ورودی خود قبری را نیز جای داده است. مزار «حاج یدالله رجبیان» خیر نیک اندیش و واقف مسجد.
 
مسجدی که محل تجمع و استقبال عظیم مردم و مراجع و علمای قم از امام خمینی در بدو ورود ایشان به شهر مقدس قم پس از پانزده سال دوری بوده و امام خمینی(ره)، اولین ملاقات خود با مراجع طراز اول قم را در این مسجد انجام دادند.
 
اما ساخت این مسجد و تشرف یک معلم قرآن به نام حاج احمد عسکری، داستانی شنیدنی است که این مسجد را شهره کرده و شرف این مسجد را فزونی داده است.
 
تشرف و ساخت مسجد امام حسن مجتبی(ع)، دستمایه‌ای برای خانم الهه بهشتی گردیده تا با همکاری با انتشارات کتاب جمکران «عهد دل» را به رشته تحریر در آورد؛ نویسنده‌ای که پیش از این کتاب «و آنکه دیرتر آمد» را در کارنامه ادبی خود ثبت کرده است.
 
نویسنده در «عهد دل»، حال و هوای اثر پیشین خود را حفظ و مخاطب را با حال و هوای امام زمانی و داستانی پرکشش همراه می سازد.
 
برشی از کتاب:
اقامه بستم به نیت دو رکعت نماز حضرت قائم روحی فداه. الفاظ را بی‌اختیار و با سوزوگداز می‌گفتم؛ فکر اینکه ممکن است آن سید حضرت بوده باشد، چنان بی‌قرارم کرده بود که بی‌اختیار اشکم جاری شد و به ناله و فغان افتادم. عبارت «الوعده وفا» در ذهنم تکرار می‌شد. به سجده رفتم برای ذکر صلوات که احساس کردم پشت گردن و پهلویم داغ شد و قلبم به چنان تپشی افتاد که نفسم گرفت؛ موجی از گرما و بوی خوش کنارم به جنبش آمد. کسی نشست. سر از سجده بلند نکردم‌؛ اما بی‌اختیار صلوات را بلند گفتم. صدای آشنا گفت: آقای عسگری! سلام‌علیکم. «الوعده وفا». 
 
«عهد دل»، به قلم الهه بهشتی در 84 صفحه و با قیمت 14 هزار تومان توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها