چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
دیدار با «خفته زیبا» در کتابفروشی‌ها

رمان نوجوان «خفته زیبا» نوشته نانسی کمپل‌الن با ترجمه سهند نصر از سوی نشر پیدایش راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «خفته زیبا» نوشته نانسی کمپل‌الن، چهلمین عنوان از مجموعه رمان نوجوان نشر پیدایش است که در مجموعه «عاشقانه‌های عجیب» با ترجمه سهند نصر برای نوجوانان بالای 16 سال منتشر شده است.
 
نانسی کمپل الن، نویسنده چندین رمان بلند و کوتاه است که ژانرهای گوناگونی از روایت عاشقانه معاصر تا تخیلی تاریخی را دربرمی‌گیرند. در سال 2005 اثر او برنده جایزه بهترین اثر ایلت یوتا شد و برای یکی از کتاب‌هایش جایزه ویتنی را از آن خود کرد. نانسی از دانشگاه ایالتی وبر در رشته کارشناسی آموزش ابتدایی فارغ‌التحصیل شده است. عاشق خواندن، نوشتن، سفر و تحقیق‌کردن است و از گذراندن زمان به خنده و شادی با دوستان و خانواده لذت می‌برد.
 
در «خفته زیبا» داستان از این قرار است که دکتر ایلا کوپر نفرین شده و هر شب به خوابی شبیه به مرگ فرو می‌رود. این نفرین پس از یک سال دائمی و شبانه‌روزی می‌شود؛ خوابی شبیه مرگ. چیزی به پایان یک سال نمانده و دکتر کوپر برای درمان در یک کشتی هوایی با دکتر دنیل پیکت همسفر می‌شود، بی‌آنکه بداند سه همسفر دیگرش شیفترهایی هستند که از بیم جان در حال فرار از دست مأموران مخفی دولت بریتانیا هستند. حالا آیلا و دنیل باید، هم راهی برای رفع نفرین آیلا پیدا کنند، هم هویت شیفترها را از مأموران مخفی دولت پنهان کنند.
 
«خفته زیبا» در سی و هشت فصل نوشته شده است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آبی بود. نفس نمی‌کشید. به کنار او خزید و شانه‌هایش را گرفت. «کوپر! کوپر!» چه شده بود؟ نفس‌نفس‌زنان و گیج روی تخت افتاد و دوباره او را تکان داد.«آیلا!» سر آیلا به پشت افتاد و دنیل که نمی‌توانست درست فکر کند و وحشت‌زده بود، او را به سینه‌اش چسباند و بازویش را دور سرش حلقه کرد. بازوهایش سنگین و لَخت آویزان بودند؛ بدنش سرد بود. او را آرام به جلو و عقب تکان داد؛ دردی در سینه‌اش پخش شد. غیرممکن بود. آیلا قوی و پرجنب‌و‌جوش بود. پر از انرژی و زندگی. نمی‌توانست تصور کند که آن زنی که چند روز گذشته سرزنده دیده بود، حالا تحرکش از یک اتوماتون کمتر است...»

نشر پیدایش، کتاب «خفته زیبا» را در 424 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 93‌هزار تومان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها