یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
مولف بانه‌ای «تاجر و دانستنی‌هایی در حوزه تجارت» را کتاب کرد

کتاب کاربردی «تاجر و دانستنی‌هایی در حوزه تجارت» نوشته بیان امین‌نژاد چاپ و وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، کتاب کاربردی «تاجر و دانستنی‌هایی در حوزه تجارت» تالیف «بیان امین‌نژاد»، مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی سنندج که در 12 فصل و 207 صفحه مسائل حوزه تجارت و اقتصاد را نگارش و تشریح کرده است که به تازگی وارد بازار نشر شد.

این نویسنده جوان اهل شهرستان بانه از استان کردستان هدف از نگارش این کتاب را آشنایی هر چه بیشتر علاقمندان با مفاهیم تجارت و فرآیندهای چگونگی ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی، قوانین مرتبط با مالیات‌های مستقیم، مقررات صادرات و واردات، مالیات بر ارزش افزوده، ثبت سفارش و خرید خارجی و چگونگی ترخیص کالا، اینکوترمز 2020 و فرایندهای مرتبط اقتصادی عنوان کرده به گونه ای که ارائه این دانستنی‌ها برای فعالین اقتصادی مفید باشد.

در این کتاب خواننده­ علاقه‌مند در چند فصل کوتاه و جامع برای آغاز شرکت و تجارت به حوزه صادرات و واردات پرداخته و با مفاهیم و تعاریف موضوعات مرتبط با این حوزه آشنا می‌شود.
 

این کتاب در فصل نخست با موضوع «تاجر، ثبت شرکت، ثبت برند» عناوینی همچون تعریف شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود و مدارک لازم جهت ثبت هر کدام از شرکت‌ها، ثبت برند، ثبت علامت و مواردی از این دست آشنا می‌شود.

دیگر فصل‌های این کتاب شامل «قوانین مرتبط با کارت بازرگانی»، «مواردی از قانون مالیات‌های مستقیم»، «آشنایی با مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان اقتصادی»، «قانون مقررات صادرات و واردات»، «ثبت سفارش»، «اعتبارات اسنادی»،«گواهی مبدا»، «قوانین گمرکی و ترخیص کالا»، «خرید خارجی و چگونگی ترخیص کالا»، « اینکوترمز 2020» و «بازاریابی بین‌المللی» است که اطلاعاتی جامع و در خور توجهی به علاقه‌مندان و خوانندگان ارائه می‌کند.

بیان امین‌نژاد، متولد سال 1360 و اهل شهرستان بانه از استان کردستان است که به عنوان مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی سنندج مشغول فعالیت است. پژوهش و گردآوری اطلاعات در حوزه تجارت از موضوعاتی است که این مولف جوان به آن می‌پردازد و با تالیف کتاب «تاجر و دانستنی‌هایی در حوزه تجارت» اطلاعاتی قابل توجهی را به خوانندگان ارائه داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها