چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کتابفروشی‌ها منتظر ورود «دختر موشرابی»

کتاب «دختر موشرابی» به عنوان نخستین رمان «محمد حسین‌زاده» از فعالان حوزه فرهنگ در مشهد به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، کتاب «دختر موشرابی»، نخستین رمان «محمد حسین‌زاده» از فعالان فرهنگی و سیاسی مشهد، به‌زودی ازسوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر می‌شود.
 
این کتاب حاوی داستانی است عاشقانه در بستر اتفاقات تاریخی سیاسی ۲۰۰ سال اخیر ایران. در معرفی این اثر آمده است:
«دختر موشرابی روایت دختران این سرزمین است در کوچه پس کوچه‌های تاریک و روشن تاریخ است مٌلک! دخترانی که گاه پرچمدار بودند و گاه قربانی ساده‌اندیشی‌ها و فریب خوردن‌ها! روایت، روایت خیانت‌هاست و تجاوزها، قصه، قصه پاکی شیرین‌هاست و غیرت فرهادها، حکایت خروش لیلی‌هاست در کشاکش نبرد مجنون‌ها! حماسه رستم‌ها و سوگ تهمینه‌ها! حرف، حرف رجزخوانی منصور حلاج است بر سر دار؛ رقص خون سیاوش است در و میانه‌ی میدان مکر سودابه‌ها! اگر دشنه‌ی خیانت شغادها کم نخورده‌ایم؛ ولی برق غیرت آرش‌ها را هم کم ندیده ایم!
 
رمان «دختر موشرابی» در 228 صفحه و هشت فصل به نام‌های دختر قجری، دختر گرجی، دختر میرزا، دختر مشروطه، دختر نوغان، دختر شهرنو، دختر کرد، دختر موشرابی نگارش شده است.
 
«دختر موشرابی» به قلم محمد حسین‌زاده با صفحه‌آرایی حامد عطائی و ویراستاری فهمیه اسماعیلی توسط انتشارات کتابستان معرفت در هزار نسخه منتشر می‌شود.
 
محمد حسین‌زاده متولد 1364 کارشناسی ارشد مدیریت و نزدیک به ۱۵ سال در رسانه‌های مختلف مکتوب و مجازی دست به قلم بوده و صدها یادداشت و مقاله سیاسی فرهنگی نوشته است و امروز به‌عنوان یکی از فعالان فرهنگی هنری خراسان رضوی شناخته می‌شود و مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) را بر عهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها