چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
جمع‌زدن‌های گربه و موش

6 جلد دوم مجموعه «ریاضی با موشی» نوشته لورا دریسکول با ترجمه محبوبه نجف‌خانی از سوی نشر افق برای خردسالان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، 6 جلد دوم مجموعه «ریاضی با موشی» نوشته لورا دریسکول و تصویرگری دبورا ملمون با ترجمه محبوبه نجف‌خانی از سوی نشر افق برای خردسالان منتشر شد و به این ترتیب مجموعه «ریاضی با موشی» 12 جلدی شد.
 
این مجموعه شامل فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کودکان است. فعالیت‌هایی که آن‌ها را تشویق می‌کند با شیوه متفاوتی درباره ریاضی فکر و گفت‌وگو کنند. همچنین مهارت خواندن کودکان راتقویت می‌کند. والدین و مربیان هم می‌توانند داستان‌های این مجموعه را برای کودکان بلندخوانی کنند.
 
در این مجموعه تلاش شده برای کودکانی که تازه با مفاهیم ریاضی آشنا می‌شوند، جهانی خلق شود که در آن ریاضی فقط اعداد و ارقام روی کاغذ نباشد بلکه تبدیل به بخشی از زندگی روزمره و ماجراجویی‌های آنها شود. در این مجموعه دو موش کوچولو به نام‌های آلبرت و واندا وارد داستان شده‌اند که در دیوار خانه آدم‌ها زندگی می‌کنند. آن‌ها به خوبی از عهده مشکلات و تنگناهایی که پیش روی‌شان قرار دارد برمی‌آیند.

آلبرت و واندا خواهرش، دو موش نترس و وروجک هستند که در حالی که تخیل بچه‌ها را در داستان به کار می‌اندازند، در چنگ گربه ترسناک قصه هم فرار می‌کنند.

هرجلد از مجموعه «ریاضی با موشی» برداشت تازه‌ای از مفاهیم پایه ارائه می‌دهد. مثلا زمانی که موش‌ها با استفاده از کلمه‌های جهتنما به حلزون خانگی‌شان تردستی می‌آموزند، راه حل‌هایی پیدا می‌کنند. همچنین وقتی تعداد زیادی از دوستانشان را می‌شمارند که در یک روز بارانی به خانه‌شان دعوت کرده‌اند، درواقع ریاضی انجام می‌دهند.
 
عنوان‌های سری دوم این مجموعه عبارتند از: «آلبرت جمع می‌بندد، تولدت مبارک آلبرت، آلبرت به اردو می‌رود، مهمانی عصرانه آلبرت، دوازده قدم آلبرت و آلبرت سرش شلوغ می‌شود»
 
نشر افق، سری دوم مجموعه «ریاضی با موشی» را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 20 هزار تومان برای هرجلد منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها