سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
«تشنه‌ای و کویر در خانه است!»

سومین کتاب شعر «راضیه موسوی» بانوی شاعر شیرازی با عنوان «تشنه‌ای و کویر در خانه است!» از سوی نشر نصیرا به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، راضیه موسوی پس از انتشار کتاب سروده‌های کلاسیک «تاریخ را قضاوت مردان نوشته است» در سال 1398 و پیشتر با کتاب «سی سال زن بودن جهانم را عوض کرد» شناخته شد.

کتاب اول او نامزد جایزه ملی شعر جم شد. کتاب دوم این شاعر شیرازی نیز که یک مجموعه غزل بود، از سوی نشر آنیما در سال 1397 به بازار نشر آمد.
 
موسوی همچنین در سال 2021 میلادی کتاب «الهه معبد سینک» را در نشر سحر کشور آمریکا به چاپ سپرد و توانست برگزیده فستیوال ادبی دالاس شود.
 
مجموعه شعر «تشنه‌ای و کویر در خانه است!» که حاوی سروده‌های موسوی از شهریور 1398 تا مهر 1399 است، درواقع دربرندارنده دو دفتر شعر است. در دفتر اول که «خاکت آغوش کاکتوسان است» نام دارد، 12 قطعه شعر دیده می‌شود و در دفتر دوم با نام «گلوله سرب فقط نیست» 14 قطعه شعر به چاپ رسیده است.
 
مجموعه شعر «تشنه‌ای و کویر در خانه است!» با شمارگان 500 نسخه از سوی نشر نصیرا به بهای 22 هزار تومان منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.
 

یادآوری می‌شود، راضیه موسوی متولد ۳۰ دیماه ۶۶ در شیراز است. وی دانش‌آموخته کارشناسی رشته فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه شیراز و کارشناس ارشد رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی ایران و دانشجوی دکتری این رشته است. او شاعر و پژوهشگر و مدرس زبان‌های باستانی ایران است و تاکنون چندین مقاله علمی پژوهشی در زمینه فرهنگ و گویش‌های ایرانی، ادبیات و زبان‌های باستانی ایران و نقد شعر در مجلات علمی و نیز مجلات فرهنگی و ادبی چاپ کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها