شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
«من بیچاره کُره اسبم و هیچ‌کاره» به دست بچه‌ها رسید

کتاب «من بیچاره کُره اسبم و هیچ‌کاره» نوشته فریدبرت اشتونر با ترجمه کتایون سلطانی از سوی نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «من بیچاره کُره اسبم و هیچ‌کاره» یکصد و پنجاه و پنجمین عنوان از مجموعه رمان کودک نشر افق و سومین عنوان از مجموعه «من بیچاره» است که انتشارات کارل هانسر وارلاگ منتشر کرده و افق با خرید حق کپی‌رایت، ترجمه‌ آن‌ها را در ایران چاپ کرده است.
 
نسخه اصلی کتاب «من بیچاره کُره اسبم و هیچ‌کاره» نوشته فریدبرت اشتونر سال ۲۰۱۵ منتشر شد سپس با تصویرگری هیلدگارد مولر و ترجمه کتایون سلطانی از سوی نشر افق برای کودکان گروه سنی «ج» در ایران منتشر شد.
 
«من بیچاره بچه‌ام و هیچ‌کاره» نوشته یوتا ریشتر و «من بیچاره گربه‌ام و هیچ‌کاره» نوشته هانا یوهانزن عناوین اول و دوم این‌ مجموعه هستند که پیش‌تر چاپ شده‌اند.
 
در کتاب «من بیچاره کُره اسبم و هیچ‌کاره» داستان از زبان کره‌اسبی بیان می‌شود که مانند سایر کره‌اسب‌ها سرکش و پرزور و زیبا و گاهی لجباز است اما دیگر برایش اعصاب نمانده مخصوصا زمانی‌که آدم‌ها به‌ویژه دخترها فکر می‌کنند کره‌اسب‌ها قند و عسل هستند و حالش خیلی گرفته می‌شود وقتی فکر می‌کند که فقط یک‌کره‌اسب است و هیچ‌کاره و می‌خواهد این موضوع را به سوارکارانش بفهماند.
 
«ما کره‌اسب‌ها قندوعسل نیستیم، پسرکوچولوها گاهی بدجوری روی اعصاب می‌روند، اینجا که غرب وحشی نیست!، و گاهی همه‌چیز کاملا بی‌خطر شروع می‌شود...، ... و بعدش دیگر توقف توقف، دنیا آدم‌های نامهربان هم دارد،‌ اخلاق گربه‌ها با بقیه فرق دارد،‌ و کابوی‌ها هم موجودات عجیبی‌اند، بعضی‌وقت‌ها هم بدشانسی پشتِ بدشانسی، سرخپوست‌ها هم رویاهایی دارند، بزرگ‌ترها هم همه‌چیز را نمی‌دانند، و راستی‌راستی مینسی آنجا بود، فیونا جواهر است، ولی آخرش همه‌چیز به خیر و خوشی تمام شد!،‌ اوضاعِ رعد و برقی و رویای کره‌اسبی» عنوان‌های بخش‌های مختلفی است که در این کتاب به‌چشم می‌خورد.
 
در بخشی از این‌ کتاب می‌خوانیم:
«مامان‌بزرگ هیچ‌وقت از این نقل مکان پشیمان نبود. فقط گاهی دلش هوای ادب و نزاکتی را می‌کرد که در زادگاه خودش به آن خو گرفته بود.
یک بار ازش پرسیدم: «ادب و نزاکت کره‌اسب‌ها یا ادب و نزاکت آدم‌ها؟» و او در جوابم گفت: «ادب و نزاکت چیزی است که باید هم از حیوان‌ها توقع داشت و هم از آدم‌ها.»
به گمانم تمام موجودات آن سرزمین خیلی باادب بودند. یک نمونه‌اش همان پرنسسه. همان‌طور که گفتم گرندما پرنسسه را کوبیده بوده زمین، آن هم وسط علفزاری پر از گل و لای، اما بعدش این پرنسسه بوده که عذرخواهی کرده و گفته: «متاسفم واقعا، تقصیر من بود.» درحالی‌که این موضوع فقط و فقط تقصیر مامان‌بزرگ خدابیامرزم بوده.»
 
به گفته نویسنده کتاب، این‌اثر دربرگیرنده داستانی برای همه آن‌هایی است که اسب‌ها را دوست دارند؛ هم بچه‌ها و هم آدم‌بزرگ‌ها. کره‌اسب این‌قصه هم مثل دو کتاب پیشین مجموعه «من بیچاره» که یک دختر و یک‌گربه هیچ‌کاره بودند، هیچ‌کاره است.
 
‌کتاب «من بیچاره کُره اسبم و هیچ‌کاره» در ۱۶۰ صفحه مصور با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۸ هزار تومان از سوی نشر افق منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها