سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
«دونده‌ هزارتو» به خط پایان رسید/ «کدِ تب» در کتابفروشی‌ها

آخرین جلد از پنج‌گانه «دونده‌ هزارتو» نوشته جیمز دشنر با عنوان «کدِ تب» به دست نوجوانان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «دونده‌ هزارتو» عنوان مجموعه‌ای پنج جلدی نوشته جیمز دشنر است که اخیرا آخرین جلد آن با عنوان «کدِ تب» با ترجمه ملیکا خوش‌نژاد به عنوان دویست‌وسی‌ویکمین شماره از «مجموعه رمان نوجوان افق» از سوی این نشر راهی کتابفروشی‌ها شده است.
 
پیش از این چهار جلد دیگر این مجموعه با عنوان‌های «لانه گریورها»، «گذر از جهنم»، «علاج مرگ» و «فرمان کشتار» با ترجمه مینا موسوی از سوی نشر افق منتشر شده بود.
 
مجموعه‌ «دونده‌ هزارتو» داستانی نفس‌گیر و هوشمندانه است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد و بیش از سه میلیون نسخه از آن تنها در آمریکا به فروش رفته است. «دونده‌ هزارتو» از سوی مجله‌ «کرکس ریویو» به‌عنوان بهترین رمان نوجوان سال انتخاب شده و براساس آن سریالی داستانی به همین نام به نمایش درآمده است.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز این اثر را به عنوان پرفروش‌ترین اثر مورد بررسی خود معرفی کرده است. گزارش روزنامه یواس ای تودی، انجمن بوک سنس و کتابخانه آلایاسا هم این مجموعه را به عنوان کتاب پرفروش معرفی کرده‌اند.
 
«کِد تب» آخرین کتاب از این مجموعه درباره زندگی پیشین توماس، ترزا و باقی بچه‌هاست. سازمان شرارت برای یافتن درمان بیماری فلر، بچه‌هایی را که در برابر این ویروس ایمن‌اند پیدا می‌کند و آن‌ها را از خانواده‌هایشان می‌گیرد تا با انجام آزمایش‌هایی وحشتناک و غیراخلاقی الگوی مغزشان را پیدا کند. در طول این سال‌ها شرارت حکم خانه و مدرسه بچه‌ها را دارد. در این داستان مشخص می‌شود که آیا شرارت تمام حقیقت را به آن‌ها نی‌گوید، یا هر حرفی که به آن‌ها گفته می‌شود صرفا متغیر دیگری در آزمایش‌های بی‌پایانشان است.

رمان «کدِ تب»، یک‌پیشگفتار، 63 فصل و یک «موخره» دارد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «استفان به هوش آمد. به سختی نفس می‌کشید و خیس عرق بود. هنوز روی آن صندلی عجیب نشسته بود. اما با تسمه‌های چرمی نرمی به آن بسته شده بود. تک‌تک عصب‌های بدنش بر اثر آن درد وحشتناک گزگز می‌کردند؛ دردی که راندل به وسیله دستگاهی که درون بدنش کار گذاشته بود به او وارد کرد. استفان با صدایی گرفته زمزمه کرد: «چی...» گلویش می‌سوخت. معلوم بود کمی پیش چقدر جیغ کشیده است. تکرار کرد: «چی؟» ذهنش سعی می‌کرد تکه‌ها را کنار هم بگذارد...»
 
رمان «کدِ تب» با شمارگان هزار و 100 نسخه، به بهای 65 هزار تومان از سوی نشر افق منتشر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها