سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
نوجوانان به «عروسی نفرین شده» دعوت شدند

نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات وحشت به «عروسی نفرین شده» دعوت شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «عروسی نفرین شده» عنوان رمان نوجوانی در ژانر وحشت است که به قلم دن پابکوکی، نویسنده امریکایی ادبیات وحشت، به رشته تحریر درآمده و با ترجمه امین بهره‌مند به تازگی از سوی نشر پیدایش راهی کتابفروشی‌ها شده است.
 
ماجرای رمان «عروسی نفرین‌شده» که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۵ چاپ شد، درباره دو نوجوان به نام‌های جوسی سندوال و الی بارکر است که ناخواسته وارد ماجراجویی‌هایی ترسناک می‌شوند. جوسی و الی برای حضور در مراسم عروسی برادر و خواهرشان با کشتی راهی جزیره‌ استونزترو می‌شوند. وقتی هنوز مهمانی شروع نشده، طوفانی شدید به پا می‌شود، برنامه‌های این‌دو به هم می‌ریزد. در نتیجه طوفان، راه‌های ارتباطی با سرزمین اصلی مختل می‌شود. حاضران در عروسی هم خبر ندارد که نامردگان آن‌ها را هدف انتقام خود قرار داده‌اند. جوسی و الی خیلی زود متوجه می‌شوند که باید از تاریخِ ترسناک جزیره‌ استونزترو پرده بردارند و ارواح آنجا را به ساحل آرامش برسانند تا سرانجام این عروسی به کابوسی وحشتناک تبدیل نشود.
 
دن پابکوکی، داستان «عروسی نفرین‌شده» را در ۹۱ فصل بهم پیوسته روایت می‌کند. این فصل‌ها در قالب 8 بخش با عنوان‌های «اقیانوس شیشه‌ای»، «امواج خفیف»‌، «امواج»، «امواج کف‌آلود»، «تندوزه»، «خیزآب»، «طغیان» و «آسمان صاف»‌ آمده است.
 
دربخشی از این رمان می‌خوانیم: «جوسی با ناله‌ای از روی تخت بلند شد و تالاپی روی کف اتاق فرود آمد. محتاطانه با شست پایش به گوشه در کمد ضربه‌ای زد و در با صدایی بسته شد. بعد با حالتی آشفته موبایلش را از جیبش بیرون آورد و به آن طرف تخت رفت، همان‌جایی که ساک کیسه‌ای‌اش را گذاشته بود. بعد مشغول زیرورو کردن قسمت‌های مختلف ساک شد تا سرانجام شارژرش را پیدا کرد، سپس آن را به پریزی که پشت میز کنار تخت بود، وصل کرد و تلفنش را به شارژ زد. الی که سردرگم تماشایش می‌کرد، گفت: «هیچ فکری به ذهنت نمی‌رسه؟»
جوسی راست ایستاد، به چشمان الی زل زد و گفت: «داری می‌گی صداهایی که توی دژ شنیدیم صدای پارس کردن سگ‌های آبی نبوده و دختری که مدام بی‌اجازه به اتاقم می‌یاد یکی از اعضا یا قربانیان خانواده‌ای آدم‌خوار نیست. توجیهی که برای این اتفاق‌ها داری هم خیلی ساده‌ست... اشباح.» به اینجا که رسید دست به سینه شد و گفت: «عالیه. حالا که چی؟» ...»
 
پیش از این نیز ترجمه رمان‌هایی مانند «خانه سایه‌ها»، «کتابچه مخوف»، «تیمارستان گریلاک» و «کابوسی‌ها» از دن پابلوکی در ادبیات وحشت در ایران منتشر شده است.
 
نشر پیدایش، کتاب «عروسی نفرین‌شده» را در ۳۶۰ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۲ هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها