سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کتابی برای نوجوان علاقه‌مند به ژانر وحشت

کتاب «تا پایان این فصل تعطیل است» نوشته مری داونینگ هان برای نوجوان علاقه‌مند به ژانر وحشت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تا پایان این فصل تعطیل است» اثری در ژانر وحشت نوشته مری داونینگ هان، نویسنده‌ آمریکایی است که با ترجمه الهه مرادی و میلاد بابانژاد از سوی انتشارات پیدایش برای گروه سنی نوجوان منتشر شده است.

این کتاب نخستین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و نویسنده‌اش را برنده‌ جایزه‌ ادگار برای بهترین کتاب کودک و نوجوان و نامزد جایزه‌ دوروتی کانفیلد فیشر کرد.
 
«تا پایان این فصل تعطیل است» دارای داستانی معمایی و هیجانی است که در 21 فصل به هم پیوسته نوشته شده است. آرتور و لوگان دو نوجوان ۱۲و  ۱۳ ساله هستند که به همراه خانواده‌شان به خانه جدیدی نقل مکان کرده‌اند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند معمای قتلی را که سال‌ها پیش در همان خانه‌ قدیمی‌ رخ داده حل کنند. آن‌ها برای حل معمای این قتل به شهربازی متروکه و قدیمی شهر می‌روند؛ جایی پر از معما و خطر.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«صبح روز بعد، قبل از اینکه مامان بتواد بیاید سروقتم و نگذارد، پریدم روی دوچرخه‌ام و راه افتادم. وقتی به کتابخانه رسیدم، دوچرخه قدیمی آرتور را کنار جدول دیدم. دوچرخه‌ام را به میله مخصوص دوچرخه قفل کردم و رفتم داخل. پوستر جدیدی توجهم را جلب کرد. با حروف درشت رویش نوشته بود: اعتراض به تخریب جنگل جادویی! پایینش هم با فونت کوچک‌تر نوشته بود: «بولدوزرها سه‌شنبه 25 آگوست ساعت 8 صبح شروع به کار می‌کنند. کمک‌مان کنید تا متوقف‌شان کنیم!» پایین‌ترش هم نوشته بود: «به شکل شخصیت‌های محبوب کودکی‌تان بیایید. قبل از طلوع آفتاب آنجا باشید!»...»
 
مری داونینگ هان نخستین اثر خود را در سال ۱۹۷۹ نوشت و تا کنون ۲۰ رمان نوجوان نوشته که معمولا با استقبال منتقدان مواجه شده است. او به خاطر آثاری مانند «قدم بر روی ترک‌ها» و «بگذار هلن بیاید» شناخته شده و جدیدترین رمانش «دختر در اتاق در بسته» نام دارد.

انتشارات پیدایش، کتاب «تا پایان این فصل تعطیل است» را در 240 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 48 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها