سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
مجموعه 9 جلدی «پیامبر»؛ روایت‌هایی معتبر از مقاطع مختلف زندگی حضرت محمد (ص)

مجموعه 9 جلدی «پیامبر» بر اساس روایات قرآنی و با استفاده از نهج‌البلاغه، کتاب‌ها و روایت‌های معتبر، به بیان داستان‌هایی از زندگانی پیامبر گرامی اسلام در مقاطع مختلف می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، این اثر در جلدهای «پیش‌ از تولد»، «کودکی»، «نوجوانی»، «جوانی»، «بزرگسالی»، «میانسالی 1»، «میانسالی 2»، «کلان‌سالی 1» و «کلان‌سالی 2» منتشر شده است.

قصه زندگی پیامبر اسلام (ص) با نزول آیه قرآن شکل می‌گیرد؛ با هر آیه در طول سال‌های وحی، قرآن به حالات، شخصیت و حوادثی که بر پیامبر اسلام (ص) می‌گذشته، اشاره‌های ضمنی یا مستقیم دارد که این، خود، سرنخ‌هایی برای یافتن وقایع طول زندگی حضرت پیامبر اسلام (ص) و روش او به دست می‌دهد؛ مجموعه «پیامبر» تلاشی در همین جهت و البته بر محور و خط قرآن است.

این مجموعه تاکنون توانسته است جوایز مختلفی را کسب کند. برگزیده دومین جشنواره کتاب سال «سبک زندگی» حوزه کودک و نوجوان، برنده لوح زرین و دیپلم افتخار از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنده جشنواره قصه‌های قرآنی در بخش رمان، برگزیده کتاب سال شهید غنی‌پور، تقدیر شده در سومین دوره جشنواره خاتم و برنده بهترین کتاب در جشنواره کتاب سال مجله سلام بچه‌ها از جمله جوایزی است که مجموعه پیامبر موفق به دریافت آن شده است.
 
به‌نشر این مجموعه رمان بلند را که به قلم نقی سلیمانی و تصویرگری رضا مکتبی بر اساس قرآن و با استفاده از نهج‎البلاغه و کتاب‌ها و روایت‎های معتبر نگاشته شده، در قالب «کتاب‌های پروانه» برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر کرده است و این روزها از طریق سایت  www.behnashr.com با تخفیف 35 درصدی آن را عرضه می‌کند.
 

نقی سلیمانی متولد ۱۳۴۰ رمان‌نویس، طنز‌نویس، نویسنده داستان‌های کوتاه، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی و زندگی نامه‌نویس مطرح کشور است که دارای آثار و جوایز متعددی در سال‌های گوناگون است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۵ تیر ماه ۱۳۸۷ به سلیمانی نشان درجه دو هنری در زمینه ادبیات داستانی اعطا کرد.
 
این روزها به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و ماه ربیع الاول، مرکز رسانه‌ای شیرازه این اثر را در قالب طرح سه کتاب خوب به همراه دو اثر فاخر دیگر با موضوع زندگی پیامبر معرفی و ترویج می‌کند.
 

 
کتاب‌های «سه کاهن» نوشتۀ مجید قیصری از انتشارات کتابستان معرفت، «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» نوشتۀ محمدرضا سرشار از انتشارات قدیانی و «پیامبر» نوشتۀ نقی سلیمانی از انتشارات به‌نشر را ترویج و اعلام کرده است برای تهیۀ این سه کتاب می‌توانید به کتابفروشی‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کرده یا از طریق سایت کتابیکا به آدرس ketabika.com آنها را خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها