یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
تحلیل تحولات کشور در یک مقطع چهل ساله

کتاب «تحولات سیاسی ـ اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران(۱۳۵۷ـ ۱۳۹۶)» به تحلیل تحولات کشور دریک مقطع چهل ساله پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب حاضر اثری پژوهشی در توصیف و تحلیل تحولات سیاسی ـ اجتماعی بعد از انقلاب اسلامی در ایران و شناسایی ابعاد، پیامدها و عوامل مؤثر بر این تحولات در سال‌های 1357 تا 1396 و در یک مقطع زمانی چهل‌ساله است.

در این کتاب از یک‌سو چگونگی شکل‌گیری دولت، نهادها و ساختارهای جدید بعد از انقلاب توضیح داده می‌شود و کارگزاران و نیروهای مؤثر بر تحولات این مقطع تاریخی معرفی می‌شود و از سوی دیگر رابطه پیچیده و تنگاتنگ تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با تحولات سیاسی تبیین می‌گردد. در ضمن به این سؤالات پاسخ داده می‌شود: در سال‌های بعد از انقلاب چه اقداماتی برای تأسیس، تثبیت و تحکیم نظام سیاسی جدید و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ایران در عرصه‌های مختلف انجام شد؟ تحولات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور چگونه و تحت تأثیر چه عواملی شکل گرفت؟ در نهایت جمهوری اسلامی در تحکیم اهداف خود در چند دهه گذشته چه موفقیت‌هایی به‌دست آورده و با چه چالش‌هایی از درون و بیرون مواجه بوده است؟

این کتاب در یک مقدمه، ۵ فصل به همراه نتیجه گیری و فهرست منابع در ۳۰۰ صفحه به زیور طبع آراسته شده است. 

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «تحولات سیاسی ـ اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران» به ارزش 2 واحد تدوین شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها