دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
نگاه ویژه به مراکز فرهنگی اصفهان در یک کتاب

کتاب «گروه‌داری و حلقه‌های تربیتی» با نگاهی ویژه به مراکز فرهنگی اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب اصفهان (ایبنا) در اصفهان، امیر محزونیه، نویسنده و تدوینگر کتاب در این رابطه گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته ما از ثبت تجربه‌های جمعی خودمان غفلت کرده‌ایم و همین سبب شده است تا هزاران تجربه و دستاورد گرانبها که در خلال سال‌ها آزمون و خطا در فعالیت‌های فرهنگی و گروهی به‌دست آمده، از دست برود و بسیاری از راه‌های رفته، دوباره از پیش گرفته شود و هر بار چرخ از نو اختراع شود.

وی ادامه داد: همین دغدغه بود که باعث شروع پروژه «فتیان» در نشر آرما شده است. در این پروژه تلاش می‌شود به تجربه‌نگاری و مستندسازی فعالیت‌های جمعی در حوزه دین، اجتماع و فرهنگ پرداخته شود و کتاب «گروه‌داری و حلقه‌های تربیتی» دومین تلاش در این زمینه است.

این روزنامه‌نگار اصفهانی گفت: اصفهان به ادعای فعالان تربیتی در حوزه تربیتی و گروه داری تجربه منحصربه‌فردی دارد ولی شاید غفلت اصفهانی‌ها در مکتوب کردن آن‌ها تابه‌حال مانع از این شده است که این تجربیات تبدیل به علم و نظریه شود و به محافل دانشگاهی و علمی و همچنین به شهرهای دیگر ایران منتقل شود.

وی افزود: این نخستین تلاش برای مکتوب کردن درس‌ها و تجربیات تربیتی در اصفهان و اولین کوشش برای عمومی‌تر کردن آن است. قالب استفاده شده در این کتاب یادداشت و مصاحبه است و در آن نظرات متخصصان و فعالان این حوزه آورده شده است. در این کتاب سعی شده با طرح دیدگاه‌های مختلف در موضوع مدنظر نگاه کلی از تجربیات مختلف در مسئله گروه‌داری در مراکز اصفهان به دست آید.

محزونیه در پایان گفت: این کتاب به‌ویژه به فعالان تربیتی و فرهنگی سراسر کشور و کسانی که اندک دغدغه‌ای در حوزه فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی دارند، توصیه می‌شود.

یادآور می‌شود، کتاب «گروه‌داری و حلقه‌های تربیتی» با قیمت 30 هزار تومان توسط امیر محزونیه تدوین و تولید و در نشر آرما منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها