شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
نخستین شماره مجله ادبی «نوپا» به صفدر تقی‌زاده پرداخت

نخستین شماره مجله ادبی «نوپا» به مدیر مسئولی و سردبیری مجتبا نریمان راهی کیوسک‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌های شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین شماره مجله ادبی «نوپا» زمستان سال جاری به صورت کاغذی و الکترونیکی منتشر شد. نوپا، چنان‌که از نامش پیداست، مجله‌ای است برای کسانی که هنوز مجال و میدانی برای نشر آثار خود نیافته‌اند.

هیات تحریریه، داوران و مشاوران این مجله، پس از بررسی و نقادی آثار رسیده، اعم از شعر، داستان کوتاه، مقالات تالیفی و ترجمه، تعداد مشخصی را برای انتشار در هر شماره برمی‌گزینند و برخی آثار نیز همراه با نقد به چاپ خواهد رسید. البته در این مجله در کنار آثار کسانی که آثار چندانی منتشر نکرده‌اند، در هر بخش از مجله آثاری از شناخته‌ شده‌های اهل قلم نیز آمده است.

شماره نخست مجله «نوپا» از هفت فصل به نام‌های «شعر»، «داستان فارسی»، «فصل اول رمان»، «ترجمه»، «مقاله‌ها و نقدها»، «پرونده» و «به عبارت دیگر» تشکیل شده است.

در بخش شعر این مجله آثاری از مهدی سالاری‌نسب، مرداد مانا، علی ارجمند، مریم رازی، هادی باهنر، کیا امید، نثار تاج و مجید آرانی آمده است. در بخش داستان نیز آثاری از قباد آذرآیین، فرهاد حسن زاده، شقایق پروین، آزاده رستمی، پیرهادی، الهام جلدی، انیس سعادت، عماد شوشتری، نسریت عزیزی و سارا جهان‌آرای به چشم می‌خورد. سلمان باهنر نیز تنها نویسنده‌ای که فصل نخست رمان‌اش در بخش «فصل اول رمان» منتشر شده است.

«خارجی» با ترجمه سرورالسادات جواهریان و «آن زن دیگر» با ترجمه امیر نعمتی نیز دو کار مربوط بخش ترجمه هستند.

پرونده شماره نخست مجله «نوپا» به بررسی پرونده ادبی صفدر تقی‌زاده می‌پردازد و در آن مطالبی از ناصر تقوایی، حسن میرعابدینی، امیرحسن چهلتن، فرخنده آقایی، صمد طاهری، سرور السادات جواهریان، مرضیه وفامهر و زهره حاتمی، به همراه آلبوم عکس‌های این نویسنده آمده است.
 
«به عبارت دیگر» آخرین بخش این مجله است که در آن مطالبی از کیهان خانجانی، محمد ابراهیمی، عادل صادقی، فرهاد نظری و نهال حق‌دوست آمده است.
 
علاقه‌مندانی که تمایل به انتشار آثارشان در این مجله ادبی را دارند، می‌توانند آثار خود را در قالب فایل ورد به نشانی nopa.magazine@gmail.com ارسال کنند.
 
نخستین شماره مجله ادبی «نوپا» به مدیرمسئولی و سردبیری مجتبا نریمان در 264 صفحه و به بهای 25 هزار تومان راهی کیوسک‌های مطبوعات و کتابفروشی‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها