یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
ششمین ​هدهد سفید به دست نوجوانان رسید

ششمین جلد کتاب «هدهد سفید» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «هدهد سفید» مجموعه‌ای است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی، برای نوجوانان منتشرشده و در آن به موضوعات مختلف پرداخته می‌شود.
 
پیش از این پنج جلد از این مجموعه منتشر شده بود و به تازگی جلد ششم آن با عنوان «پرواز را باور کن ...» به همراه تصویری از دو نوجوان که سوار بر دوچرخه‌ای در حال حرکتند و عکس امام خمینی (ره) در دستان یکی از آن‌ها قرار دارد، منتشر شده است.
 
این شماره با مطلبی از مریم عربی با عنوان «رنگ آبی هشت سالگی» شامل نامه‌های بچه‌ها و آنچه که برای هدهد سفید می‌فرستند، شروع می‌شود و در ادامه روزشماری از دی و بهمن می‌بینیم که در آن به مناسبت‌های مهم این دو ماه اشاره شده است.
 
«صبح‌ها، شعر و داستان، عصرها، فوتبال کنار حوض آبی» از حسن احمدی، «سرم برای رستم» نمایشنامه‌ای در یک پرده از ابراهیم قربان‌پور و «زنبیلی پر از آواز گنجشک» از عبدالصالح پاک، نیز از دیگر مطالبی است که در این شماره دیده می‌شود.
 
معصومه یزدانی، نویسنده کودک و نوجوان، در بخشی از این شماره با عنوان «می‌خواهم کودک بمانم» به بیان خاطرات صددرصد واقعی با کتاب‌های رضی هیرمندی پرداخته و در ادامه رضی هیرمندی در «بند شلوار» خاطره‌ای از دوران کودکی‌اش برای نوجوانان نوشته است.
 
گفت‌وگو با عبدالحکیم بهار درباره کتابخوان‌های کم سن و سال روستای رمین با عنوان «بچه‌هایی که کتابخانه ساختند، آن را بزرگ کردند و اداره‌اش می‌کنند» و تربیت هنرمند در کارگاه شوق نقاشی با عنوان «حتی یک جلسه‌اش را هم از دست ندهید» نیز از مطالبی هستند که به قلم پانیذ میلانی در این شماره چاپ شده است.
 
علاقه‌مندان به نویسندگی هم می‌توانند با مطالعه «همین‌قدر فلسفی، همین‌قدر کلاس‌بالا» با رمز و رموز نویسندگی آشنا شوند و 101 درس محرمانه برای نویسنده شدن را از فریدون عموزاده خلیلی بیاموزند.
 
«از نگاه نوجوانان؛ ترسناک‌ترین شخصیت‌ها»، «داستانی از آن سوی آب؛ معامله پرسود»، «مهارت‌های کتابخانه‌ای؛ دعوت به مراسم کتاب‌خوری»، «کارآگاه یک‌هفت‌دو؛ خون سیمرغ»، «طنز؛ سرمای زمستان، بحران ازگیل، یاقوت پریشان»، «از نگاه نوجوانان؛ داستان‌سرایی در کتابخانه وارونه» و «کمیک استریپ شهریار و اسکندر مقدونی» از دیگر موضوعاتی است که در ششمین جلد «هدهد سفید» به آن اشاره شده است.
 
بخش دیگر هدهد نامه‌هایی است که بچه‌ها خطاب به نویسندگان مورد علاقه‌شان نوشته و برای هدهد ارسال می‌کنند و هدهد این نامه‌ها را به همراه پاسخی که نویسنده موردنظر داده منتشر می‌کند. در این شماره نامه‌ای برای سیدمهدی شجاعی، رضا کیانیان و افسانه شعبان‌نژاد و پاسخ نامه‌هایی آمده که برای جمشید خانیان و احمد اکبرپور نوشته شده است.
 
حسن احمدی، عبدالحکیم بهار، ابراهیم قربان‌پور، عبدالصالح پاک، نسترن فتحی، مینا حدادیان، سهیلا ملک‌محمدی، رضی هیرمندی و پانیذ میلانی از نویسندگانی هستند که در نوشتن مطالب ششمین جلد «هدهد سفید» مشارکت داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها