شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
لی‌لی لالای افسانه شعبان‌نژاد برای خردسالان

مجموعه‌ «لی‌لی لالا» اثر افسانه شعبان‌نژاد برای خردسالان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «لی‌لی لالا» عنوان مجموعه‌ای چهار جلدی از افسانه شعبان‌نژاد است که برای خردسالان سروده و با تصویرگری فهیمه محجوب از سوی انتشارات لوپه‌تو راهی کتابفروشی‌ها شده است.
 
عنوان‌های این مجموعه عبارتند از «لی‌لی لالا لو اردک کوچولو»، «لی‌لی لالا لو مورچه کوچولو»، «لی‌لی لالا لو ماهی کوچولو» و «لی‌لی لالا لو پیشی کوچولو».
 
شعبان‌نژاد در این مجموعه با بهره‌گیری از کلمات ساده و قابل فهم برای گروه سنی خردسال، حیوانات مختلف را به همراه تصویر به آن‌ها معرفی کرده است.
 
مثلا در کتاب «لی‌لی لالا لو اردک کوچولو»، بچه‌ها با پرندگانی مانند جغد، کلاغ، اردک، جوجه، غاز و گنجشک آشنا می‌شوند و در کتاب «لی‌لی لالا لو مورچه کوچولو» کرم، زنبور، مورچه، ملخ، سوسک و پشه را می‌شناسند.
 
 

آشنایی با آبزیانی مانند دلفین، ماهی، عروس دریایی، لاک‌پشت هشت‌پا و نهنگ نیز در «لی‌لی لالا لو ماهی کوچولو» امکان‌پذیر می‌شود. همچنین در کتاب «لی‌لی لالا لو پیشی کوچولو» حیواناتی مانند خرگوش، فیل، سنجاب، موش، هاپو و پیشی به خردسالان معرفی می‌شوند.
 
در یکی از شعرهای کتاب «لی‌لی لالا لو پیشی کوچولو» می‌خوانیم:
«لی‌لی لالا لو
سنجاب کوچولو
هی می‌کشه بو
دلش چی می‌خواد؟
فندق و گردو»
 

در بخش پایانی هرجلد نیز تصاویر حیواناتی که در کتاب به ‌آن‌ها اشاره شده کشیده شده و در صفحه مقابل، سایه هر کدام از حیوانات وجود دارد تا کودکان با وصل کردن هر حیوان به سایه‌اش بیشتر با آن آشنا شوند.
 
انتشارات لوپه‌تو، مجموعه چهار جلدی «لی‌لی لالا» را با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 100 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها