دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
خواص شگفت‌انگیز گیاهان در حفظ جوانی پوست

کتاب «روبیک جوانی»، ضمن اشاره به روش‌های نگهداری از پوست و مو و تأثیر عواملی همچون ورزش، تغذیه، خواب و شرایط محیطی بر پوست، مخاطب را با خواص شگفت‌انگیز گیاهان در حفظ جوانی پوست آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همه ما به نوعی علاقه‌مندیم که روند پیری پوست را به تعویق بیندازیم و پوستی جوان، شاداب، سالم و زیبا داشته باشیم. کتاب «روبیک جوانی» تألیف امیر عظیمی آزاد، روش زیباسازی و جوان‌سازی پوست و مو را با استفاده از موادی که به راحتی در دسترس همه قرار دارند و شاید از خواص شگفت‌انگیز آن‌ها غافل باشیم، نشان می‌دهد. با اطلاعاتی که در این کتاب درباره میوه‌ها و مواد طبیعی ارائه شده، می‌توان با کمترین هزینه و به‌راحتی، غذا و یا ماسک‌ها و کرم‌های گیاهی مفید برای زیبایی پوست و مو تهیه کرد.


مواد تشکیل‌دهنده سبزیجات، میوه‌ها و گیاهان دارویی، در رفع چین‌و چروک، از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها، برطرف یا کمرنگ کردن لک یا جای زخم و در نهایت جوان و زیباسازی پوست بسیار موثرند. در کتاب حاضر به خواص شگفت‌انگیز این گیاهان در سلامت پوست اشاره شده که در ادامه گزیده‌ای از آن می‌آید.
 
خیار
«خیار سرشار از ویتامین سی و کافئین است. این دو ماده کمک می‌کنند که التهاب پوست کاهش یابد و از جمع شدن آب زیر پوست جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل است که از خیار برای درمان پف زیر چشم، سوختگی و التهاب پوست استفاده می‌شود. خیار خواص دیگری هم برای پوست دارد که شامل شادابی، رفع التهاب، جوان‌سازی، درمان منافذ باز، مبارزه با سلولیت‌ها، از بین بردن دوایر سیاه، رفع کک و مک، رفع چروک دور چشم، رفع آب اضافی و پف دور چشم، رفع گودی زیر چشم، درمان آکنه و موهای فرورفته در گوشت است.»


سرکه سیب
«سرکه سیب دارای ماده‌ای به نام اسید مالیک است. خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد. سرکه سیب به‌عنوان تونر برای زیبایی پوست مصرف می‌شود؛ درمان آفتاب‌سوختگی، درمان قارچ پا، درمان آکنه و جوش صورت و جای جوش، درمان واریس، درمان سلولیت، درمان زگیل، دئودورانت طبیعی، درمان موخوره و موهای خشک.»
 
گلاب
«گلاب علاوه بر داشتن عطر و طعم، خواص ضدعفونی‌کننده و ضد باکتریایی هم دارد که از ایجاد تحریک پوست جلوگیری می‌کند. ماهیت گلاب ضد التهابی است و خواص گلاب برای پوست صورت و بدن واقعا شگفت‌آور و عالی است. گلاب حاوی ویتامین‌های سی، آ، ای است که در تمام سنین برای پوست و مو مفید هستند. گلاب خواص زیاد دیگری هم برای پوست دارد: از بین‌ بردن جوش و آکنه، درمان عرق‌سوز شدن گردن و صورت، درمان خشکی پوست، نرمی و درخشندگی پوست، تسکین التهاب پوست، جلوگیری از پیری زودرس پوست، طراوت و شادابی پوست، برای سفت کردن پوست شکم، رفع حلقه‌های تیره دور چشم، سفت شدن پوست صورت، جلوگیری از چین و چروک، جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست، آب‌رسانی پوست، بازسازی پوست، خواص ضد باکتریایی، پاک‌سازی کامل پوست، پاک کردن لکه‌های پوست.»
 

آب زنجبیل
آب زنجبیل علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و اثرات سلامتی کلی روی بدن دارد، فواید بسیاری برای پوست دارد. زنجبیل حاوی منیزیم، پتاسیم، منگنز و ویتامین ب 6 است که فواید ضدالتهابی دارد. نوشیدن آب زنجبیل با چین و چروک پوست صورتتان مبارزه می‌کند و به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، از مقدار توکسین موجود در سلول‌های پوست کاسته و روند پیری پوست را آهسته می‌کند. همچنین آب تازه زنجبیل می‌تواند آفتاب‌سوختگی را درمان کند و باعث شفافیت پوست شود. اثر زخم‌ها را نیز از بین می‌برد.
 
نخستین چاپ کتاب «روبیک جوانی» در 216 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 35 هزار تومان از سوی انتشارات ناریا مهر به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها