چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
چگونه از تلفیق چوب و رزین اپوکسی کسب درآمد کنیم؟

کتاب «تکه چوب‌های پول‌ساز»، به شما می‌آموزد که چگونه می‌توان با استفاده از تکه‌ چوب‌های دورریز، ماده اعجاب‌انگیز رزین اپوکسی، همراه با کمی خلاقیت و ذوق هنری، درآمد خوبی داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «تکه چوب‌های پول‌ساز» نوشته حامد شاه‌سوندی به‌تازگی از سوی انتشارات کلید آموزش چاپ و منتشر شده است. در این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه تکه چوب‌های دورریختنی را با کمک رزین اپوکسی، به آثار هنری زیبا و در نهایت به پول تبدیل کنیم.
 
نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه آن نوشته است: «این کتابی گام به گام است؛ سعی کرده‌ام همه مطالب را بگویم، ولی نکته مهم این است که می‌خواهیم با ماده‌ای به نام رزین اپوکسی کار کنیم. این ماده به ویژگی‌های محیط مانند دما، رطوبت و گرد و غبار بسیار حساس است و با تغییر هرکدام از این پارامترها حتی به میزان بسیار کم، ممکن است رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهد. به این نکته دقت کنید که مفاهیم علمی و شیمیایی رزین اپوکسی بسیار پیچیده و عمیق‌تر از آن است که من در این کتاب بیان می‌کنم؛ چون هدف این کتاب توضیح اصطلاحات شیمی نیست، بلکه ساده‌سازی مفاهیمی است که کاربران اپوکسی باید با آن آشنا باشند... هدف من عملیاتی کردن این علم برای علاقه‌مندان ساخت وسایل دکوراتیو است و نه بیان مفاهیم تئوری. اپوکسی استفاده بسیار گسترده‌ای دارد و ما در این کتاب، فقط با شاخه‌ای از آن که استفاده از اپوکسی برای ساخت وسایل دکوراتیو است، آشنا می‌شویم.»


آموزش کار با اپوکسی در پنج گام
مخاطبان در فصل نخست کتاب، با مفهوم رزین اپوکسی و کاربردهای گوناگون آن در صنایع مختلف به زبان ساده آشنا می‌شوند. در ادامه این فصل نکات ایمنی کار با اپوکسی بیان و انواع رنگ‌های سازگار با اپوکسی معرفی می‌شود. در فصل دوم بیان می‌شود که چرا باید رزین و هاردنر را به نسبت دقیق مخلوط کرد. در این فصل همچنین روش صحیح انتخاب ظرف، مخلوط کردن اپوکسی و هاردنر، روش توزین، روش صحیح هم‌زدن، مفاهیم ژل‌تایم و کیورینگ تایم و روش کنترل توضیح داده می‌شود. به بیان نویسنده، مشکلات 90 درصد از کسانی که کار با اپوکسی را شروع می‌کنند و نتیجه نمی‌گیرند، در این فصل مطرح شده است.
 
در فصل سوم، اصول راه‌اندازی کارگاه‌های حرفه‌ای را خواهید آموخت و می‌توانید برای تولید میزهای رزینی آماده شوید. در این فصل، زیباترین چوب‌هایی که می‌توان با رزین اپوکسی ترکیب کرد، معرفی می‌شوند. در فصل چهارم کتاب نیز کار با رزین اپوکسی شروع می‌شود و ساخت انواع میزها را گام به گام می‌آموزید. در این فصل از کتاب همچنین روش‌های صحیح حباب‌گیری مختص رزین اپوکسی توضیح داده شده است. در فصل پایانی هم نکات مرتبط با ساب و پولیش حرفه‌ای میز رزینی بیان می‌شود.


اهمیت انتخاب چوب برای ترکیب با اپوکسی
«انواع چوب‌های موجود در بازار، موسوم به چوب‌های جنگلی که محصول جنگل‌های کشور است، برای ترکیب با رزین اپوکسی کارایی دارند. انتخاب چوب کاملا سلیقه‌ای است، ولی اگر بخواهید زیباترین گونه‌ها را انتخاب کنید، بهتر است گزینه‌های زیر را درنظر بگیرید: چوب گردوی سفید و سیاه، چوب توسکا، چوب سنجد، چوب افرا، چوب عناب، چوب توت و چوب بادام. البته نحوه برش و چیدمان چوب‌ها نقش به‌سزایی در زیبایی کار نهایی دارد.
 
انتخاب چوب مرحله بسیار مهمی است، چون به جرأت می‌توان گفت 70 درصد از زیبایی کارتان به چوب بستگی دارد. پس انتخاب چوب مناسب بسیار تأثیرگذار است. همه چوب‌ها زیبا هستند و انتخاب از بین آن‌ها کاری بس دشوار است. به این نکته توجه کنید که بعضی چوب‌ها بافت منسجمی دارند که به آن‌ها سخت چوب می‌گویند، این گونه‌ها برای کار با اپوکسی مناسب‌تر هستند، به دلیل اینکه جذب کمتری دارند. یکی از پارامترهایی که باید در هنگام خرید چوب به آن توجه کنیم، بافت چوب و مقدار رزین مصرفی برای آن است؛ مثلا چوب توسکا طرح‌های زیبایی دارد و رنگ قرمز و نارنجی آن جلوه زیبایی به کار می‌دهد و قیمت مناسبی هم در مقایسه با سایر گونه‌ها دارد، ولی به دلیل اینکه بافت آن مثل گردو منسجم نیست، باعث می‌شود در هنگام فراوری، مقدار زیادی از رزین را جذب خود کند. ولی در عوض زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد.»
 
نخستین چاپ کتاب «تکه چوب‌های پول‌ساز» در 176 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 29هزار تومان از سوی انتشارات کلید آموزش به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها