دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
چاپ پنجم «من سرباز هخامنشی بودم» عرضه شد

چاپ پنجم کتاب «من سرباز هخامنشی بودم» نوشته حسینعلی جعفری، از سوی حوزه هنری استان سمنان و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، «حسینعلی جعفری» نویسنده این اثر در کتاب خود ۷۹ داستانک را روایت می‌کند که بیشتر آن‌ها در حال و هوای جنگ ایران و عراق است.

خیانت، مقبول، آفتاب، شنیدنی نیست، دعای مادر، دوکوهه، کربلایی‌ها، آخرین دیدار شهدا با خانواده‌هایشان، مین و مدال و زندان و زندانی و زندانبان و پناهنده، خاطرات جنگ، عشق و وظیفه، شادی و غم در جبهه، گودال آتش، تحویل سال و جزیره مجنون، از عناوین داستان‌های «من سرباز هخامنشی بودم» است.
 
«من سرباز هخامنشی بودم» نیز نام یکی از همین داستان‌هاست که به روایت رزمنده‌ای در جبهه می‌پردازد که به خاطر لفظ قلم صحبت کردن، مورد توجه همرزمانش قرار می‌گیرد. این رزمنده گویی معلم تاریخ بوده‌ است و در جبهه نیز هنوز در حال و هوای تاریخ و کلاس درس قرار دارد، به این ترتیب، هر داستان یک موضوع و شخصیت مستقل دارد که در برخی از آنها پیامدهای این اتفاقات بعد از جنگ نیز روایت می‌شود.

جعفری نویسنده این کتاب متولد ۱۳۴۷ در ساری و ساکن سمنان است و کارشناسی‬ ارشد رشته علوم سیاسی دارد و مدرس دانشگاه است. «الو…لیلی!»، «دقیقاً نیمه شب»، «افرا» و «ساعت‌ها همه خوابند» از دیگر آثار او به شمار می‌روند.

«من سرباز هخامنشی بودم» رتبه نخست را در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در بخش داستان کوتاه به دست آورد.

چاپ پنجم این کتاب در ۱۲۸ صفحه از سوی حوزه هنری استان سمنان و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها