شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
نقش اینترنت و فضای مجازی در رونق صنعت ساختمان

کتاب «بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان» به مخاطب فعال در صنعت ساختمان کمک می‌کند تا با حضور موثر در فضای مجازی، در صنف خود پیشتاز باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان» تالیف حمید اسدبیگی است که در 6 فصل با عنوان‌های «بازاریابی در صنعت ساختمان»، «بازاریابی اینترنتی چیست؟»، «استراتژی بازاریابی اینترنتی»، «مرحله اول سیستم سایت بازاریاب: ساخت سایت ایده‌آل»، «مرحله دوم سیستم سایت بازاریاب: جذب مخاطب»، «مرحله سوم سیستم سایت بازاریاب: پیگیری مشتریان»، در سال جاری از سوی انتشارات بازاریابی راهی بازار نشر شد.
 
در پیشگفتار کتاب به قلم احمد روستا؛ مدرس و مشاور بازاریابی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، آمده است: «کسب‌وکارهای آینده، نیازمند استفاده درست از تخصص‌های چندگانه و هم‌افزاست. بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان، نیازمند تخصص در حوزه بازاریابی، احاطه داشتن به عوامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اینترنت و بازارهای مجازی و آگاهی مناسب در مورد ساختمان است. کتاب «بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان»، کتابی مختصر و مفید برای کسانی است که مایلند با آگاهی و دانش موضوعات فوق، راهکارهایی جهت تقویت و تعیین فعالیت‌های حوزه بازاریابی ساختمان با فناوری‌های نوین بیابند. این کتاب با بیانی ساده، موضوعات، مفاهیم، تکنیک‌ها و ابزارهای مرتبط با عنوان اصلی را ارائه داده است. به‌نظر بنده، رقابت آینده رقابت مبتنی بر بازار و بازاریابی نوین است و موفق کسی است که پیش از رقبا، خود را با شرایط روز و تحولات در حوزه کسب‌وکار و بازار سازگار کند و با تشکیل تیم حرفه‌ای چندتخصصی که مکمل هم باشند، پاسخگوی نیازها و نیازمندان در این صنعت باشد.»
 

پنجره‌ای رو به دنیا

سایت، پنجره‌ای است که کسب‌وکار شما از طریق آن به دنیا سلام می‌کند! سایت اینترنتی پایه و اساس بازاریابی اینترنتی است. اگر سایتی نداشته باشید، شانس دیده شدن در نتایج گوگل را از دست می‌دهید. همچنین از آغاز عصر اینترنت تاکنون، سایت‌های اینترنتی همیشه اهمیت خود را داشته‌اند و مانند شبکه‌های اجتماعی، موقتی و متزلزل نبوده‌اند. پس فارغ از اینکه کارتان در صنعت ساختمان چیست، کالا یا حدمت ارائه می‌کنید، باید حتما یک سایت اینترنتی داشته باشید و از قدرت آن برای رشد و سودآوری کسب‌وکارتان استفاده کنید. مهم‌ترین ابزار برای استراتژی بازاریابی اینترنتی، سایت شماست. اهمیت سایت در بازاریابی اینترنتی، مانند نقش فونداسیون در یک ساختمان است. ساخت فونداسیون اولین مرحله از عملیات ساختمانی است که باید با دقت و استحکام خاصی انجام شود... ایجاد ترافیک، تولید سرنخ و جایگاه‌سازی، ویژگی‌های یک سایت ایده‌آل در صنعت ساختمان است.
 
اشتباهات بزرگ شرکت‌های ساختمانی در تولید محتوا

1- بیشتر روی خودشان تمرکز می‌کنند
بسیاری از کسب‌وکارهای ساختمانی در سایت اینترنتی‌شان، بر روی شرکت، کالاها و خدمات‌شان تمرکز می‌کنند. مثلا اینکه ما بزرگترین تولیدکننده کاشی و سرامیک هستیم یا اینکه بیش از 50 سال قدمت داریم! باور کنید این عبارات برای مشتریان تبدیل به کلیشه شده و اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهند. موضوع محتوای شما باید حول مشتری و مشکلات و نیازهای او باشد. پس روی مشتری تمرکز کنید و در سایت راهکار و راه‌حلی ارائه کنید که باعث حل مشکل‌شان شود و برای آن‌ها ارزشمند باشد.


2- فقط به دنبال تولید سرنخ هستند
بعضی از شرکت‌های ساختمانی فقط می‌خواهند با استفاده از دعوت به اقدام، سرنخ تولید کنند. فراموش نکنید آنچه باعث فروش می‌شود، اعتمادسازی آن هم از طریق ایجاد رابطه با مخاطبان سایت است. رابطه‌سازی، نرخ تبدیل سرنخ‌ها به فروش را افزایش می‌دهد. برای رابطه‌سازی باید اطلاعات ارزشمندی به مشتریان بدهید، به آن‌ها آموزش‌های عالی بدهید تا ثابت کنید در کارتان متخصص هستید.
 
نخستین چاپ کتاب «بازاریابی اینترنتی در صنعت ساختمان» در 104 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه به بهای 29 هزار تومان در سال جاری از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها