چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
سوسن طاقدیس با «فرفری و فرفری و فرفری» کودکان را به تفکر تشویق می‌کند

سوسن طاقدیس، در کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» کودکان را به تفکر و یافتن بهترین راه تشویق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «فرفری و فرفری و فرفری» عنوان جدیدترین کتاب سوسن طاقدیس، نویسنده حوزه کودک و نوجوان است که به عنوان نهمین عنوان از مجموعه «قصه‌های آبدار» از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است.
 
طاقدیس در این کتاب کودکانه که سارا کثیری آن را تصویرگری کرده است، داستان دختربچه‌ای را بیان می‌کند که با یک مشکل بزرگ مواجه است و این مشکل سبب ایجاد خلل در روند زندگی‌ او و خانواده‌اش شده است. او موهای فرفری دارد که خیلی سریع بلند می‌شود و مادرش مجبور است در طول روز چندین بار موهای دخترک را کوتاه کند تا همه خانه را پر نکند و موها را در کیسه‌های زباله بریزد و پشت در بگذارد.
 
مشکل فرفری آن‌قدر بزرگ است که همه اقوام و آشنایان به فکر راهی برای حل این مشکل هستند تا جایی که حاضرند به هر قیمتی حتی کچل شدن دخترک، این مشکل را برطرف کنند.
 
اما وقتی دخترک متوجه می‌شود که اقوام به هر قیمتی می‌خواهند این مشکل را حل کنند، تصمیم می‌گیرد بیشتر فکر کند و راه حل خوبی پیدا کند. او ساعت‌ها فکر می‌کند تا اینکه بالاخره راهی پیدا می‌کند که علاوه بر اینکه مشکلش را حل می‌کند برای او و اعضای خانواده‌اش نیز سودمند است و در عین حال برای سلامتی‌اش هم مشکلی پیش نمی‌آید.
 
درواقع نویسنده، در قالب این داستان فانتزی، کودکان و بزرگترها را به تفکر و اندیشیدن درباره مشکلاتی دعوت می‌کند، که به ظاهر غیرقابل حل هستند اما می‌توان با قدری تامل راه حل مناسبی برایشان یافت.
 
 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اگر یک روز مادر کار داشت و موهایش را کوتاه نمی‌کرد، موهای فرفری خانم از پنجره می‌ریخت بیرون و راه می‌افتاد توی کوچه و خیابان. آن وقت همه پیاده‌روها، همه باغچه‌ها، جوی آب و خیابان را پر می‌کرد. ماشین‌ها، آدم‌ها، گربه‌ها، سگ‌ها و موش‌ها توی موهاش گیر می‌کردند. موها حتی از درخت‌ها بالا می‌رفتند و روی شاخه‌ها، برگ‌ها و لانه کلاغ‌ها و جوجه‌های‌شان را می‌پوشاندند. کلاغ‌های بیچاره چه‌قدر قار قار می‌کردند و پر پر می‌زدند و لا‌به‌لای موها را می‌گشتند تا جوجه‌های‌شان را پیدا کنند.»
 
سوسن طاقدیس، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1338 در شیراز به دنیا آمد. فعالیت‌های داستان‌نویسی حرفه‌ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در کیهان بچه‌ها آغاز کرد. او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارائه داده که «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی»، «هزار سال نگاه»، «جوراب سوراخ»، «پري چه كسي را با خود برد؟»، «ماه خالش را از كجا آورده؟»، «دخترک و فرشته‌اش»، «صداي پاي بزغاله‌هاي سبز»، «شب و شيطان و شمشير» و «تو هم آن سرخی را می‌بینی» تعدادی از آن‌هاست. طاقدیس براي نگارش بعضي كتاب‌هايش موفقيت‌هايي به دست آورده كه جایزه‌ كتاب سال جمهوری اسلامی برای كتاب «قدم یازدهم» در سال 1386 و جایزه‌ «پروین اعتصامی» سال 1384 برای كتاب «شما یك دماغ زرد ندیدید» و لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹ از آن جمله هستند.
 
انتشارات نیستان، کتاب «فرفری و فرفری و فرفری» را با شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت 170 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها