دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
زندگی مشترک جرات می خواهد

کتاب «زندگی مشترک جرات می خواهد» نوشته فردریک فانژه روانپزشک فرانسوی توسط انتشارات شمعدونی منتشر شد. این کتاب روانشناسی حاصل بیش از سی سال تجربه نویسنده است که در جلسات متعدد زوج درمانی و مشاوره به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «فردریک فانژه» مفهوم کاملاً خلاقانه‌ای را به زوج‌ها معرفی می‌کند تا بتوانند رابطه‌ای مثبت و غنی تشکیل دهند: الگوی 1+1=3. تو، من و زندگی مشترک‌مان، سه بُعد یک رابطه هستند که باید آن را اثبات کرد، تا عشق کم‌کم شکوفا شود و رابطه زناشویی مستحکم شود.

نویسنده کتاب معتقد است که چهارپایه اصلی زندگی زناشویی براساس تعهد، کیفیت ارتباط، ارزش‌های مشترک و رابطه جنسی شکل می‌گیرد. او در این کتاب کاربردی هرکدام از این موارد را با مثال‌هایی واقعی و عینی توضیح می‌دهد و برای هرکدام از آنها راه حل‌هایی ارائه می‌دهد.

فردریک فانژه در این کتاب به زوج‌هایی که در رابطه با یکدیگر مشکل دارند؛ کمک می‌کند تا با استفاده از هنر گفت‌و‌گو و انتخاب کلمات درست بتوانند مشکلاتشان را با یکدیگر حل کنند و یا کاهش دهند. بسیاری از زوج‌ها این روزها در زندگی مشترک با مسائلی مواجهه هستند که برای حل آنها باید ساعت‌های بسیاری را در مراکز مشاوره و زوج درمانی با قیمتی گزاف سپری کنند، اما اگر زوجین قبل از شروع زندگی مشترک و یا پس از آن، با یکدیگر، مطالب این کتاب را بخوانند و درباره مشکلاتشان گفت‌و‌گو کنند می‌توانند از بروز مشکلات بزرگ و یا حتی طلاق و جدایی در زندگی زناشویی خود جلوگیری کنند.

فردریک فانژه استاد دانشگاه لیون تاکنون بیش از 200 کارگاه مختلف روانشناسی برگزار کرده و کتاب‌های او در فرانسه همواره فروش بالایی داشته‌اند. پیش از این انتشارات شمعدونی از این روانپزشک فرانسوی کتاب «جرات داشته باش» و «مدیریت رفتار یکهویی» را از مجموعه «زندگی بهتر» منتشر کرده که در ایران با استقبال مخاطبان روبه روشده و هم‌اکنون توسط مرکز مشاوره و کلنیک‌های روانشناسی به مراجعان، توصیه می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «رابطه‌ عاشقانه‌تان را حفظ کنید. لحظاتی را در کنار هم سپری کنید. اگر ممکن است دست کم یک شب در هفته یا حتی بیشتر، با هم بیرون بروید؛ به رستوران یا هر جای دیگری. وقتی بیرون می‌روید، دوباره درباره حل مشکلات زندگی روزمره، مشکلات فرزندان‌ یا کارتان صحبت نکنید. وقتی در کنار هم هستید، با لحنی عاشقانه از خودتان و از جایگاه طرف مقابل در زندگیتان صحبت کنید، باز هم همان احساسات عاشقانه گذشته را تداعی کنید، کار خوبی برای خودتان انجام دهید و همه چیز را برای آسایش خود فراهم کنید. گاهی، آخر هفته‌ها را دو نفری سپری کنید. اگر می‌توانید دو بار در ماه را در مکانی که دوست دارید، در آشیانه‌ عشق و در پیله‌ خودتان، کنار هم باشید. از اینکه در این مدت، نگهداری از فرزندانتان را به کس دیگری بسپارید، احساس گناه نکنید. به دلیل کار‌ نکردن احساس گناه نداشته باشید. شما هم حق دارید کمی استراحت کنید. زندگی شخصی خود را قربانی کار نکنید.»

کتاب «زندگی مشترک جرات می‌خواهد» را محیا احمدی پور از فرانسه به فارسی برگردانده است. این کتاب توسط انتشارات شمعدونی با شمارگان هزار نسخه در 320 صفحه با قیمت 39000 تومان منتشر شده و به پیشخان کتابفروشی‌ها راه یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها